مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های دولتی چین می‌گویند این کشور میزان تعیین شده برای تولید برق خورشیدی تا سال 2020 را بیش از دو برابر کرده و به 50 گیگاوات رسانده است، اقدامی که در جهت تشدید تلاش‌ها بوسیله این بزرگترین کشور آلوده‌کننده جهان برای برای دسترسی به منابع انرژی پاک است.

solar panel

این افزایش هدف تعیین شده در چین برای تولید برق خورشیدی به دنبال زمین‌لرزه و سونامی شدید ژاپن صورت می‌گیرد که بحرانی هسته‌ای در شمال شرق این کشور ایجاد کرد و باعث بالا گرفتن مباحثات درباره ایمنی انرژی هسته‌ای را در سراسر جهان شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌های محلی، لی جوفنگ، معاون رئیس شاخه پژوهش انرژی در "کمیسیون ملی توسعه و اصلاح" (NDRC) ،سازمان اصلی برنامه‌ریزی اقتصادی چین، گفت این کشور امیدوار است که تا سال 2015 توانایی تولید برق خورشیدی‌اش را به 10 گیگاوات و تا پایان این دهه به 50 گیگاوات برساند.

روزنامه رسمی چاینا دیلی ماه گذشته اعلام کرد که میزان فعلی ظرفیت تولید برق خورشیدی کشور کمتر از یک گیگاوات است.

لی گفت چین به زودی یک طرح پنج ساله و سایر سیاست‌های حمایتی برای صنعت انرژی خورشیدی را منتشر خواهد کرد.

پکن به دنبال بحران هسته‌ای ژاپن دستور داد که نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور مورد بازرسی ایمنی قرار گیرند و "به طور موقت" تایید طرح‌های جدید و پیشنهادی برای نیروگاه‌های هسته‌ای را معلق کرد.

کیفیت هوا و آب در چین - که در ماه نوامبر گذشته پذیرفت بزرگترین واردکننده گازهای گلخانه‌ای به جو زمین است- پس از سه دهه رشد بی‌مهار و آلودگی ناشی از آن، یکی از بدترین‌ها در جهان است.

رهبران این دومین اقتصاد بزرگ جهان قصد دارند صدها میلیارد دلار برای توسعه انرژی پاک در دهه آینده سرمایه‌گذاری کنند تا به هدف تولید 15 درصد انرژی از منابع تجدیدپذیر تا سال 2020 دست یابند.

در حال حاضر چین 70 درصد نیازهای انرژیش را از زغال سنگ تولیدکننده دی‌اکسیدکربن فراهم می‌کند.

کد خبر 134293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز