همشهری آنلاین: گرد و غبار موجود در نوار غربی کشور به تدریج در استان‌های واقع در نیمه غربی گسترش می‌یابد که این امر موجب بروز گرد و خاک و کاهش دید در 20 استان کشور طی امروز و فردا می‌شود.

به گزارش مهر، سازمان هواشناسی اعلام کرد: گرد و غبار موجود در نوار غربی کشور به تدریج در استانهای واقع در نیمه غربی گسترش می‌یابد. بنابراین در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، لرستان، فارس، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و با شدت کمتر در استانهای مرکزی، همدان، قزوین، قم، تهران و البرز طی امروز و فردا گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.

 همچنین گرد و خاک در استانهای کرمان و یزد تا پایان امروز در این استانها ماندگار است.

 بر اساس این گزارش امروز در استانهای واقع در نوار شمالی شرایط برای ناپایداری هوابه صورت رشد ابر، رگبار های موقتی گاهی با وزش باد و رعد و برق فراهم است.

 این شرایط در برخی نقاط استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه های البرز در استانهای البرز، تهران، سمنان، گلستان و مازندران و نیز برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار است.

 این گزارش حاکی است، طی سه روز آینده به سبب افزایش سرعت وزش باد به همراه گرد و خاک خلیج فارس به نسبت مواج پیش بینی می شود.

 بر اساس این گزارش از فردا از شدت گرد و خاک در شمال غرب کاسته خواهد شد ولی در غرب و جنوب غرب کما کان طی روز‌هایی دوشنبه و سه شنبه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 137432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز