گروه محیط‌زیست- اسد افلاکی: رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، در آخرین روز کاری خود در نشستی با خبرنگاران از 2 مصوبه مهم هیات دولت در زمینه محیط‌زیست خبر داد.

جاده باران سفر

به گزارش همشهری، در این نشست که در پارک پردیسان برگزار شد، محمدجواد محمدی‌زاده گفت: امسال نیز مثل سال گذشته هیات دولت با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر پرداخت پاداش به محیط‌بانان موافقت کرد. بدین‌ترتیب با مصوبه هیات‌دولت همه محیط‌بانان از پاداش پایان سال بهره‌مند خواهند شد. محمدی زاده، افزود: مصوبه دوم هیات دولت مربوط به طرح جامع پارک پردیسان بود که براساس آن، سال آینده این طرح به اجرا در می‌آید.

به گفته محمدی زاده، طرح جامع پارک پردیسان پیش از انقلاب توسط فرانسویان تدوین شده و اجرای این طرح در 3 دهه اخیر همواره مد نظر بوده اما هیچگاه عزمی جدی برای عملی شدن آن وجود نداشته است. وی در باره چگونگی اجرای طرح جامع پارک پردیسان خاطرنشان کرد: از آنجایی که اجرای این طرح، نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، این کار از طریق بخش خصوصی و غیردولتی عملی خواهد شد. برای این منظور، سازمان حفاظت محیط‌زیست از طریق رسانه‌ها، شیوه احیا و اجرای طرح جامع پارک پردیسان را که رویکرد زیست‌محیطی خواهد داشت از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

ایران کوچک در پردیسان

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه این طرح قبل از هر اقدامی باید به روز شود، افزود: طرح جامع پردیسان در واقع اجرای اقلیم‌های ایران در این پارک است؛ به‌طوری‌که ایران کوچک در این پارک قابل رویت باشد. در عین حال، ما معتقدیم پارک پردیسان قابلیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هم دارد که در کنار اجرای طرح باید در نظر گرفته شود. در مجموع طرح جامع پارک پردیسان باید به‌گونه‌ای اجرا شود که بتواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی را در حوزه محیط‌زیست منعکس کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه این نشست، ضمن انتقاد از خودروسازان کشور گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست از عملکرد وزارت نفت و وزارت صنایع رضایت دارد اما از عملکرد خودروسازان ناراضی است؛ زیرا استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کنند. بر این اساس ضروری است خودروسازان تحت فشار قرار بگیرند تا ملزم به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی شوند و ما امیدواریم در سال 90 این هدف عملی شود.

محمدی‌زاده در بخشی از سخنان خود به بودجه سال 1390 اشاره و تصریح کرد: بودجه‌ای که برای محیط‌زیست در نظر گرفته شده چنانچه به تصویب نمایندگان برسد انقلابی در حوزه محیط‌زیست کشور ایجاد می‌کند؛ زیرا با این بودجه سازمان قادر خواهد بود تمام پروژه‌های بزرگ و اساسی نظیر طرح جامع کاهش آلودگی هوا را که بیش از 40 میلیارد تومان برای آن دیده شده است به‌طور کامل اجرا کند. همچنان‌که با تصویب این بودجه معضل پسماندها برطرف خواهد شد و سازمان برای مهار آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها به تجهیزات لازم مجهز خواهد شد. به همین دلیل از رسانه‌ها انتظار داریم با اطلاع‌رسانی و تجزیه و تحلیل وضعیت محیط‌زیست کشور، نمایندگان مجلس را در تصویب این بودجه مجاب کنند

کد خبر 130758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز