گروه اقتصادی: سرانجام پس از چند روز سکوت وزارت نفت، یک مقام این وزارتخانه خبر ارتقای کیفی بنزین مصرفی در تهران را تایید کرد.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری، چندی‌پیش یک مقام سازمان محیط‌زیست از امضای تفاهمنامه بین این سازمان با وزارت نفت برای ارتقای کیفیت بنزین مصرفی در تهران و برخی کلانشهرها خبر داده بود که وزارت نفت نهایی شدن آن را تایید نکرد. اما دیروز مدیرکل بهداشت و ایمنی محیط‌زیست وزارت نفت گفت: با اجرای طرح بهینه‌سازی‌ بنزین در پالایشگاه شهید تندگویان (تهران) درجه آرام سوزی (اکتان) براساس استاندارد یورو 5 و مواد آروماتیک موجود در آن براساس استاندارد یورو 6 تولید خواهد شد.

به گزارش همشهری، محمدحسن اردشیری،  در همایش صنعت، سوخت و هوای پاک افزود: تا پایان سال 90، چهار پالایشگاه از جمله تهران، اراک و اصفهان و تا پایان سال 91 کل پالایشگاه‌های کشور از نظر کیفیت تولید به استاندارد یورو 5 ارتقا می‌یابند. به گفته وی 4.5 درصد کل بنزینی که تولید و مصرف می‌شود هدر می‌رود که با تمهیداتی که اندیشیده شده است تا پایان سال90 با تجهیز تانکرها و نفتکش‌ها به سیستم‌های پیشرفته از هدر رفت 100 میلیون لیتر بنزین که سالانه به این شیوه تبخیر می‌شود و سهم عمده‌ای در آلودگی هوا دارد جلوگیری می‌شود.

همچنین معاون سازمان محیط‌زیست بار دیگر بر توافق سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت نفت درمورد عرضه سوخت با کیفیت یورو5 در جایگاه‌های کلانشهرها از ابتدای نیمه دوم سال آینده تاکید کرد. به گفته شاعری، تا تاریخ 30 تیر سال آینده سوخت توزیع شده در جایگاه‌های تهران با کیفیت یورو 5 و با گوگرد زیر 10 پی‌پی‌ام و اکتان بالای 95 توزیع خواهد شد.

پتروشیمی‌ها از تولید بنزین دست کشیدند

با کاهش مصرف بنزین پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی از 2 روز پیش به‌طور رسمی متوقف شد. به‌گزارش ایسنا، در روزهای اخیر روزانه فقط بین 4 تا 5 میلیون لیتر بنزین از طریق پتروشیمی تولید می‌شد که همین مقدار تولید نیز به‌دلیل عدم‌نیاز از روز جمعه متوقف شد.

کد خبر 126426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز