گروه اقتصادی: وزیر نفت قیمت واقعی بنزین در کشور را 900 تومان اعلام کرد.

به گزارش همشهری مسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه هم‌اکنون قیمت هر لیتر بنزین در بازار فوب خلیج‌فارس بیش از 700تومان به ازای هر لیتر است، گفت: با محاسبه هزینه حمل، بارگیری، تخلیه، انتقال، توزیع، عرضه و مالیات بر ارزش افزوده، قیمت تمام شده هر یک لیتر بنزین به 900 تومان افزایش می‌یابد.

وی با تایید خبر کشف میدان جدید گازی خیام در شرق عسلویه به ارزش 50 میلیارد دلار، افزود: ارزش گاز و میعانات گازی این میدان دست‌کم 50 میلیارد دلار برآورد شده و این میدان 260 میلیارد مترمکعب ذخیره گاز درجا و 220میلیون بشکه میعانات گازی دارد که بیش‌از 80درصد گاز آن قابل برداشت است.

میرکاظمی پس از گذشت بیش از 50 روز از تشدید آلودگی هوا در تهران و برخی کلانشهرها و شائبه آلوده‌کننده بودن بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها اظهار کرد: این از داستان‌های تمسخرآمیزی است که از طرف کشورهایی مطرح می‌شود که فکر می‌کردند با اعمال محدودیت‌هایشان، ایران با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

او افزود: بنزین تولیدی واحدهای پتروشیمی با اکتان 100 و بالاتر و با کیفیت عالی است و اصلا بنزین این واحدها در تهران مصرف نمی‌شود که این بنزین را عامل آلودگی هوای تهران بدانند. او در این کنفرانس خبری میزان ذخایر سوخت را مطلوب ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه مردم نگران ارائه خدمات در حوزه تامین سوخت نباشند، اظهار داشت: هم‌اکنون بالاترین میزان ذخیره سوخت را داریم و حتی اگر برای مدت طولانی واردات نداشته باشیم مشکلی در تامین سوخت کشور در بخش‌های مختلف مانند صنعت، خانگی، کشاورزی و حمل‌ونقل نخواهیم داشت

کد خبر 125952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز