پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون عمرانی استاندار گفت: طرح جامع جدید کاهش آلودگی هوای تهران تصویب شد و به زودی به دستگاه‌های اجرایی مسئول ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد رضا محمودی در حاشیه دومین گردهمایی مسئولان گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران نیز گفت: هم اکنون طرح جامع جدید کاهش آلودگی هوای تهران مصوب شده که این طرح در کمیسیون دولت است و به زودی به دستگاه‌های اجرایی مسئول ابلاغ می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح هر دستگاه ‌اجرایی مسوولیت و ماموریت ویژه ای دارد و برای نمونه وزارت صنایع موظف شده است که خودروهایش را به سطح استاندارد یورو 5 برساند.

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: اگرچه به اهداف پیش‌بینی شده در برنامه پیشین جامع کاهش آلودگی هوای تهران دست نیافته‌ایم با این حال برنامه پنج ساله جدیدی تنظیم شده است که اهداف پیش‌بینی شده در آن مطابق با توان دستگاه‌هاست.
وی در مورد آخرین تصمیمات برای مقابله با معضل گرد و غبار گفت: کمیته اضطراری هوای تهران پنچ‌شنبه گذشته به دلیل وجود ریز گردها در هوای پایتخت تشکیل شد و با توجه به شرایط موجود تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد.

محمودی ادامه داد: از تصمیمات کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهیان کشور برای مقابله با ریز گرده هاست و به همین منظور تفاهم‌ نامه‌ای برای مقابله با پدیده ریزگردها بین دانشگاه صنعتی شریف و تهران منعقد شد.

وی افزود: تمام اقدامات ما در جهت این است که رخداد این پدیده‌ها کمترین خطر را برای شهروندان داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار تهران در مورد وضعیت نیترات در آب تهران نیز گفت: با گزارش‌های فعلی ما، دیگر بحث وجود نیترات در آب مطرح نیست گرچه در تابستان گذشته چند چاه در جنوب تهران دارای نیترات در حد خطرناک بود، اما با نفوذ ناپذیر کردن دیوارهای این چاه‌ها در برابر نفوذ آب‌های سطحی و مخلوط کردن آب معمولی و خوب، میزان نیترات درآب این چاه‌ها رقیق و مشکل نیترات برطرف شد.

معاون عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: تمام تهران باید آب با کیفیت یکسان و مناسب داشته باشد و به همین منظور حدود 340 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است وامیدواریم حلقوی شدن آب تهران را به سرانجام برسانیم و آب در حلقه‌ای حرکت کند که همه تهران دارای آبی با کیفیت یکسان و مناسب باشد.

وی در خصوص ادامه طرح زوج و فرد خودروها در تهران گفت: اگر شرایط جوی سال گذشته همچنان حاکم باشد اجرای مجدد طرح زوج و فرد خودرو ها وجود دارد.

محمودی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد میزان آلودگی هوا مجددا در سال جاری به حدی برسد که طرح زوج و فرد سراسری دوباره اجرایی شود نیز گفت: امیدوارم با انجام اقدامات پیشگیرانه آلودگی‌ هوای تهران مشکل ساز نشود، اما چنانچه مجددا شرایط جوی مانند سال گذشته و سکون 33 روزه هوایی داشته باشیم بدون شک طرح زوج و فرد سراسری دوباره اجرا می‌شود.

کد خبر 132975
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز