همشهری‌آنلاین: مدیرکل هواشناسی استان تهران از افزایش غلظت گرد و غبار در پایتخت خبر داد.

آلودگی

به گزارش ایسنا، مهندس محسن جباری با اشاره به اینکه گرد و غباری که هم‌اکنون تهران را فرا گرفته از غرب کشور وارد شده است گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد غلظت گرد و غبار در تهران تا اواخر روز چهارشنبه 24 فروردین، افزایش خواهد یافت.

وی افزود: از روز پنجشنبه 25 فروردین کاهش غلظت گرد و غبار را در تهران شاهد خواهیم بود که میزان کاهش از بعدازظهر پنجشنبه محسوس‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی را تا اواخر هفته آینده در تهران نشان نمی‌دهد تصریح کرد: در عین حال از روز پنجشنبه روند کاهش دما در تهران آغاز می‌شود که تا روز جمعه حدود چهار درجه سانتیگراد دما در پایتخت کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: هم‌اکنون دو جبهه گرد و غبار کشور را فرا گرفته است که جبهه اول سامانه غلیظی است، در استان‌های خوزستان و ایلام و بتدریج غرب خلیج فارس و استانهای بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس را دربر گرفته است و از اواخر پنجشنبه از غلظت گرد و غبار در این استانها کاسته می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر جبهه دیگری در استانهای آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، همدان، قم، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، البرز، قزوین، تهران، سمنان، اردبیل، گیلان، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی و خراسان شمالی مستقر شده است که غلظت آن از روز پنجشنبه در این استانها کاهش می‌یابد. همچنین در روز پنجشنبه در استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

دکتر یوسف رشیدی، نیز با اشاره به این که هم‌اکنون هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد، گفت: اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نشان می‌دهد غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در مناطقی مانند آزادی و مناطق مرکزی شهر فراتر از حد مجاز است و به مرحله اضطرار نزدیک شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود بر میزان غلظت آلاینده ذرات معلق افزوده شود.

کد خبر 132307
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز