گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه طرح تفصیلی تهران نخستین تجربه اجرای طرح ساختاری - راهبردی در کشور است، گفت:

تهران

پیش از این طرح‌های ساختاری -راهبردی فقط در دانشگاه‌ها تدریس می‌شد اما این طرح منطبق بر واقعیت‌ها تهیه شده و برای نخستین بار در کشور به مرحله اجرا می‌رسد. هیربد معصومی در گفت‌وگو با سما با اشاره به طرح‌های جامع که در گذشته برای تهران تهیه شده بود و مشکلات آن اظهار کرد: یکی از مواردی که موجب عدم‌موفقیت این طرح‌ها شده بود، هدف‌گذاری‌های نادرست و همچنین روش تهیه آنها بود و به همین دلیل تهران نیاز به طرح جامعی داشت تا با واقعیت‌ها منطبق باشد.

معصومی تصریح کرد: در سال 82 گام جدید برای تهیه طرح جامع تهران برداشته شد تا طرحی تهیه شود که علاوه بر اینکه منطبق بر واقعیت‌های تهران باشد، مشکلات طرح‌های گذشته را نیز نداشته باشد. وی افزود: سال 82 مطالعات برای تهیه طرح جامع آغاز و یکسال بعد قرارداد تهیه طرح منعقد شد و سرانجام در سال 86 به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری رسید تا در سال 87 توسط شهردار تهران به شهرداری ابلاغ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این طرح برای اجرا نیاز به تهیه طرح تفصیلی داشت و از این‌رو پس از ابلاغ طرح جامع توسط شهردار تهران به شهرداری، تهیه طرح‌های تفصیلی نیز برای پایتخت آغاز شد.وی با اشاره به تفاوت طرح جامع تهران با سایر طرح‌ها در گذشته گفت: تحقق‌پذیری این طرح برای تهران بیشتر از گذشته است و همچنین با توجه به اولویت‌ها و نیازهای شهر تهیه شده و از این‌رو منطبق بر واقعیت‌های شهر است.

معصومی خاطرنشان کرد: در گذشته فقط اجرای خدمات شهری اهمیت داشت اما در این طرح توجه به موقعیت شهر و عدم‌تغییر کاربری از موضوعاتی است که با جدیت دنبال شده است.
وی با بیان اینکه طرح تفصیلی تهران با قرار گرفتن روی سایت برای همه شهروندان قابل دسترس خواهد بود، گفت: به همین دلیل همه شهروندان می‌توانند از موقعیت ملک خود آگاه شوند و همچنین دانشجویان و اساتید نیز می‌توانند از جزئیات تهیه طرح استفاده کنند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه طرح تفصیلی نخستین تجربه اجرای طرح‌های ساختاری - راهبردی در کشور است، افزود: پیش از این طرح‌ها‌ی ساختاری - راهبردی فقط در دانشگاه‌ها تدریس می‌شد اما این طرح برای نخستین بار در تهران اجرا می‌شود و از این‌رو ممکن است در سال اول تغییرات پیش‌بینی شده‌ای داشته باشد که به‌تدریج شناسایی و رفع می‌شود تا در سال‌های بعدی اجرا هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.معصومی با تاکید بر اینکه اولویت‌ها و نیازهای هر منطقه تهران در این طرح مورد توجه قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد تا با اجرای این طرح در آینده تهران با مشکلات کمتری روبه‌رو باشد.

کد خبر 132509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز