همشهری‌آنلاین: در حالی که کمتر از یک ماه گذشته مدیرکل حریم شهرداری تهران از تدوین طرح جامع حریم تهران برای نخستین بار در پایتخت خبر داده بود اما مشاور حقوقی استاندار تهران امروز گفت: شهرداری تهران در صرف هزینه‌های حریم تهران دچار تخلف شده است!

به گزارش همشهری آنلاین، هشتم آذر سال جاری مهندس سید صباح الدین متقی گفته بود: طرح جامع حریم شهر تهران هم اکنون آماده شده است و در بهمن ماه برای بررسی و ارزیابی به شورای اسلامی شهر ارائه می شود.

مدیرکل حریم شهرداری تهران همچنین افزوده بود: در اجرای طرح جامع حریم تهران، آموزش‌ها به مناطق، گروه‌های هدف مانند فدراسیون‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد داده شده تا بتوان در اجرای بهتر این طرح از این پتانسیل استفاده کرد.

متقی گفته بود: با تهیه این طرح، همه اقدامات در عرصه حریم مبتنی بر اسناد فرادست و با غلبه فضای سبز، درختکاری و فراهم کردن بسترهای گردشگری و تفرج گاهی برای شهروندان می‌شود و همچنین برنامه‌های مناسب برای استفاده اوقات فراغت شهروندان برنامه ریزی و اجرا شود.

اما با وجود اینکه هنوز این طرح در شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار نگرفته، امروز چهارشنبه "ولی الله داوریان" مشاور حقوقی استاندار تهران در گفتگو با مهر مدعی شده است که "شهرداری در خصوص حریم تهران دچار تخلف میلیاردی شده و به جای ساخت بوستان، فرهنگسرا، شهربازی و ورزشگاه در حریم تهران پولها صرف ساخت بوستان در تهران شده است."

این سخنان مشاور حقوقی استاندار دچار تناقض آشکاری است چرا که وی در ابتدا گفته است شهرداری باید در حریم تهران بوستان و فرهنگسرا و ...بسازد و سپس اضافه کرده اما هم اکنون شهرداری در حال ساخت بوستان ولایت است.

این سخنان داوریان در حالی است که بوستان ولایت مجموعه‌ای از فضای تفریحی، فرهنگی، هنری ، ورزشی و ...است و از بزرگترین مجموعه‌های فرهنگی ورزشی پایتخت و خاورمیانه محسوب می‌شود.

کد خبر 155319
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز