مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک محقق آمریکایی مدعی است که بادبادک‌های زیردریایی به زودی می‌توانند برق مورد نیاز خانه‌های سراسر جهان را تامین کند.

به گزارش ایسنا، دیوید اولینگر از موسسه پلی‌تکنیک وورکستر می‌گوید که جریانات زیر آب می‌تواند نیرویی قابل مقایسه با تاسیسات هسته‌ای ایجاد کند.

ایده اولینگر شامل استفاده از بادبادک‌های بزرگ با بال‌های محکم است. این محقق بر این باور است که با به پرواز درآوردن این بادبادک‌ها در یک شکل هشت الگویی می‌توان مقادیر زیادی از نیرو را جمع‌آوری کرد.

این دستگاه پیشرفته شبیه سفینه‌های فضایی فیلم‌های علمی تخیلی بوده اما می‌تواند در ارائه انرژی مورد نیاز به جمعیت رو به افزایش جهان نقش مهمی ایفا کند.

این پروژه اخیرا یک کمک هزینه سه ساله 300 هزار دلاری از سوی بنیاد ملی علوم برای بررسی راه‌های جمع‌آوری جریانات اقیانوسی و جریان‌های جزر و مدی دریافت کرده است.

این تیم قصد دارد مجموعه‌ای از بادبادک‌ها را ساخته و آن‌ها را در تونل‌های آب آزمایش کند.

یکی از راه‌های تولید نیرو با بادبادک‌های زیر آب این است که یک ژنراتور الکتریکی به این بادبادک‌ها که به یک بستر شناور بسته شده‌اند، متصل شود.

اولینگر و تیمش با استفاده از مدل‌های محاسباتی عملا طرح‌های ممکن برای بادبادک‌های زیرآبی را آزمایش کرده و شیوه‌های اتصال آن‌ها به بسترهای شناور مشابه نمونه‌های مورد استفاده برای دکل‌های گاز و نفت را بررسی خواهند کرد.

در مرحله آخر پژوهش، آن‌ها مدل‌های مقیاسی از بادبادک‌ها را ساخته و آن‌ها را در یک مخزن آب در موسسه پلی‌تکنیک وورکستر و آزمایشگاه تحقیقاتی آلدن آزمایش خواهند کرد.

یک شرکت دیگر موسوم به Minesto نیز در حال آزمایش این فناوری است. دستگاه انرژی جزر و مد ساخت این شرکت موسوم به "سبز تیره" انرژی جریانات جزر و مد را با استفاده از یک بادبادک و توربین به برق تبدیل می‌کند.

نیروگاه برق دریایی "بادبادک زیرآبی سبز تیره" در حال حاضر در آب‌های ایرلند شمالی در حال تولید برق است.

کد خبر 239473
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز