چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

گروه سیاسی: فهرست‌های جبهه متحد اصولگرایان، ائتلاف فراگیر اصولگرایان، ائتلاف اصلاح طلبان و اعتماد ملی 4 فهرستی هستند که در فاصله 2 روز مانده به برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در کانون توجهات قرار گرفته‌اند.

اگر چه فهرست‌های متنوع دیگری نیز با عناوین مختلف منتشر شده  اما 4 فهرست مذکور در متن اخبار انتخاباتی مجلس هشتم قرار گرفته است. این 4 فهرست که 92 نامزد انتخابات هشتم را در خود جای داده است هر کدام مشخصه‌ها و خصوصیات خاص خود را دارا هستند.

اگر چه جبهه اصولگرایان اعلام کرده بود که تنها با یک فهرست وارد عرصه انتخابات خواهد شد اما فهرست دیگری از این جناح با عنوان ائتلاف فراگیر اصولگرایان منتشر شد که اشتراکی تقریبا 30 درصدی بین این 2 فهرست وجود دارد.

از سوی دیگر 2 فهرست منتشره جناح دوم خرداد با عنوان‌های ائتلاف اصلاح طلبان و اعتماد ملی نیز اشتراکی 50 درصدی  را دارا هستند.

شاید قلت نامزدهای شناخته شده این جناح باعث شده است که اشتراک 2 فهرست مذکور بیشتر خود را نشان دهد، هرچند که پیشتر برخی اعضای حزب اعتماد ملی ضمن تاکید بر انتشار فهرستی مستقل از فهرست اصلی جناح دوم خرداد، از اشتراک 80 درصدی 2 فهرست خبر داده بودند.

نکته جالب توجه، اشتراکاتی است که بین 2 فهرست ائتلاف فراگیر اصولگرایان و اعتماد ملی مشاهده می‌شود.

این 2 فهرست که در میانه طیف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان قرار گرفته‌اند 4 نامزد را به‌صورت مشترک معرفی کرده‌اند. این جدول به اشتراکات 4فهرست مذکور پرداخته است.

کد خبر 46367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز