شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

حبیب‌الله عسگر‌اولادی*: جبهه متحد اصولگرایان یک جریان نیرومند سیاسی در کشور است که یکسال قبل از انتخابات مجلس هشتم بر اساس یک عقلانیت سیاسی در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی شکل گرفت.

نشست‌های مستمر و صمیمانه ۳ بلوک اصلی از بلوک‌های اصولگرایان توانست در تهران واستان‌ها،  یک همگرایی و وحدت بی‌نظیر را بین اصولگرایان ایجاد و مدیریت کند.

همانطور که گفته شده است، کارکرد اصلی جبهه متحد اصولگرایان، تضمین وحدت اصولگرایان بود. این کارکرد هنوز هم به قوت خود باقی است و دلیلی برای انحلال جبهه متحد اصولگرایان وجود ندارد.

بعلاوه اینکه جبهه متحد اصولگرایان موفق شدند با ارائه یک برنامه کاری به مردم به مطالبات مردم پاسخ دهند و مردم هم بر همین اساس،  به آنها رای دادند. انحلال جبهه به معنای لغو یک سویه‌ یک قرارداد اجتماعی با مردم است که مطمئنا امر شایسته‌ای نیست.

از سوی دیگر باید دانست که سازوکار ۶+۵ یک سازوکار حقوقی برای حل منازعات و مناقشات درونی جبهه اصولگرایان بود که کارآمدی خود را نشان داد. البته برخی از اعضای گروه 6+5 به دلیل اینکه به نمایندگی از بلوک‌های خود در ۶+۵ حضور داشتند، ممکن است تثبیت شده یا ترمیم و تغییر پیدا کنند اما اصل سازوکار برقرار است.

البته اصولگرایان در سال‌های اخیر با عناوینی شبیه آبادگران ایران اسلامی نیز توانسته بودند موفقیت‌هایی به‌دست آورند، اما باید یادآور شد که بعد دربرگیری این گروه‌ها مانند آبادگران،  ضعیف بود و همه اصولگرایان را در بر نمی‌‌گرفت.

از این رو اعضای جبهه متحد اصولگرایان با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری با انتشار یک منشور، مرام و نیز تعهدات خود به مردم را توضیح دادند. جبهه متحد اصولگرایان امروز یک سازوکار پیشرفته‌تر از آبادگران ایران اسلامی دارد که البته در حال هم‌افزایی خود نیز هست تا اصولگرایان بیشتری را زیرچتر خود گرد آورد.

به هرحال کارکرد جبهه متحد اصولگرایان همانطور که گفتم ایجاد وحدت و همگرایی بین اصولگرایان است. مسئله پاسخ به مطالبات مردم و حل مشکلات معیشتی از طریق گفت‌وگو و پیداکردن راهکارهای قانونی و اجرایی از جمله کارکردهای جبهه متحد است؛ لذا ماموریت آنها فقط به انتخابات برنمی‌گردد.

هرچند ممکن است در آینده در موضوع انتخابات ریاست جمهوری نیز وارد شود که البته فعلا بحثی دراین باره صورت نگرفته است.

* دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری

کد خبر 51439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز