گروه اقتصادی: رئیس‌کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین نشست کمیسیون تلفیق بودجه 87 مجلس‌ از احتمال تغییرات زیاد در لایحه بودجه سال 87 در مجلس خبرداد و در عین حال افزود: مجلس ضمن دفاع از حقوق قوه مقننه تلاش دارد بررسی بودجه به موقع به پایان رسد.

رضا عبد‌اللهی به خبرنگار همشهری گفت: روز دوشنبه در جلسه‌ای که با برقعی و معاونان وی داشتیم نکاتی که باید در لایحه بودجه اصلاح شود را به اطلاعشان رساندیم و قرار شد با همکاری مشترک دولت، کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون تلفیق، مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات بررسی بودجه به‌موقع به پایان برسد.

وی با بیان این که آنچه قانون تکلیف کرده باید در لایحه بودجه اعمال شود، افزود: دستگاه‌هایی که به موجب قانون تأسیس شده‌اند باید ردیف مستقل داشته باشند و چون آنچه دولت در لایحه آورده 39 دستگاه است، شاید بتوان 100 تا 150 دستگاهی که قانون دارند را در لایحه اضافه کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد: سعی می‌کنیم بودجه شرکت‌های دولتی را در لایحه بیاوریم و رابطه مالی شرکت نفت و دولت را شفاف کنیم و چون کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌ها باید به خزانه واریز شود، ولی الان در لایحه بودجه به عهده دولت گذاشته شده است. عبداللهی ادامه داد: بودجه‌ای برای قانون مدیریت خدمات کشوری دیده نشده است که ما سعی می‌کنیم بودجه‌ای برای آن در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: باید بودجه قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، قانون نحوه وصول درآمدها، برنامه چهارم و سیاست‌های کلی اصل 44 و قانون مدیریت خدمات کشوری مدنظر قرار می‌گرفت، ولی دولت به بخشی از آنها پرداخته و بخشی را نیز فرصت نکرده  در لایحه مدنظر قرار دهد و سعی ما این است که این‌ها را اعمال کنیم.

عبداللهی در مورد کسری بودجه گفت: پیش‌بینی‌های ما در مورد کسری بودجه سال 86 درست درآمد و دولت مجبور شد لایحه اصلاحی 3600‌میلیارد تومانی جابه‌جایی را برای پرداخت کسری اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها به مجلس تقدیم کند. عبداللهی تصریح کرد: ریشه این موارد به دولت برمی‌گردد که بودجه را دقیق نمی‌بندد و در بخش هزینه‌ای با کسری می‌بندد که در آذر و دی‌ماه با مشکل مواجه می‌شود.

هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 87 انتخاب شدند

اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 87 کل کشور در جلسه عصر دیروز این کمیسیون انتخاب شدند. به گزارش خبرگزاری مجلس، رضا عبداللهی به عنوان رئیس، محمدرضا باهنر به عنوان نایب رئیس اول و محمد حسن ابوترابی فرد به عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون تلفیق انتخاب شدند. همچنین محمد مهدی مفتح به عنوان مخبر و حسن سلیمانی و احمد نیکفر به عنوان منشی های اول و دوم کمیسیون تلفیق بودجه 87 انتخاب شدند.

کد خبر 42399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز