همشهری آنلاین: منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه درباره سیاست ترکیه در قبال سوریه گفت: ترکیه استراتژی آمریکایی - صهیونیستی را در قبال سوریه اعمال کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، منوچهر متکی عصر امروز در حاشیه مراسم ختم آیت الله انواری در جمع خبرنگاران، با انتقاد از سیاست‌های ترکیه علیه سوریه گفت: ترکیه سیاست‌های نادرستی را علیه سوریه در پیش گرفته و این سیاست‌ها، سیاست‌های این کشور نیست بلکه آمریکایی - صهیونیستی است و هر چه زودتر باید سیاست خود را اصلاح کند.

وزیر سابق امورخارجه کشورمان،  ترکیه و سوریه را دو کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه دانست و درباره درگیری‌هایی که اخیرا بین این دو کشور ایجاد شده است، گفت: تاکنون ترکیه استراتژی نادرستی را علیه سوریه اعمال کرده است. ترکیه باید استراتژی خود را تغییر دهد چرا که سوریه کشوری مهم است و این مسیری که تا کنون علیه سوریه در پیش گرفته، مسیر نادرستی است.

متکی افزود: این مسیری که ترکیه در پیش گرفته، مسیر این کشور نیست بلکه مسیر آمریکا و رژیم صهیونیستی است و امیدوارم این دو کشور صادقانه حرکت کنند.

وی با اشاره به تحولات اخیر در سوریه خاطرنشان کرد به نفع همه طرفهاست که در جهت آرامش در سوریه تلاش کنند. ترکیه باید هر چه زودتر سیاست‌های خود را در قبال سوریه اصلاح کند.

کد خبر 188533
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز