سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: همزمان با تلاش نماینده سازمان ملل در امور سوریه برای برقراری آتش‌بس میان طرف‌های درگیر، دیروز دولت بشار اسد در اقدامی دیگر برای انجام اصلاحات و نشان دادن حسن نیت، فرمان عفو عمومی صادر کرد.

سوریه

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، براساس اعلام تلویزیون دولتی سوریه، این عفو عمومی تمام مجرمانی را که تا دیروز (سه‌شنبه)، مرتکب هرجرمی غیر از جنایات تروریستی شده‌اند، شامل می‌شود.اعلام عفو عمومی در سوریه تنها سه روز پیش از عید قربان (روز جمعه)، زمان پیشنهادی اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای برقراری آتش‌بس در سوریه صورت می‌گیرد. بشار اسد روز یکشنبه بعد از دیدار با ابراهیمی در دمشق، اعلام کرد که از هر راه‌حلی برای پایان دادن به بحران سوریه تا زمانی که به تمامیت ارضی آن کشور احترام گذاشته شود، استقبال می‌کند.

به‌دنبال تلاش‌های اخضر ابراهیمی برای ایجاد آتش‌بس میان گروه‌های درگیر در سوریه، سازمان ملل اعلام کرد که برنامه‌هایی در دست دارد که براساس آن بعد از توقف خشونت‌ها در سوریه نیروهای حافظ صلح این سازمان در این کشور مستقر شوند.
به گزارش شبکه خبری الجزیره، هرو لادسوس، مسئول عملیات نیروهای حافظ صلح سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان برنامه‌هایی در دست دارد که براساس آن بعد از اجرای آتش‌بس در سوریه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به این کشور اعزام شوند تا بر ادامه روند آتش‌بس نظارت کنند.

لادسوس در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما به همگان این اطمینان را می‌دهیم که برای پایان‌دادن به خشونت‌ها در سوریه تلاش می‌کنیم و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای پس از آتش‌بس در سوریه هستیم و اینکه چه اقداماتی می‌توانیم برای حمایت از غیرنظامیان در این کشور انجام دهیم.وی گفت: درصورتی که از سوی شورای امنیت قطعنامه‌ای درخصوص اعزام نیرو به سوریه صادر شود نیروهای حافظ صلح سازمان ملل آمادگی کامل دارند تا در سوریه مستقر شوند.

لادسوس در عین حال به تعداد نیروهایی که امکان اعزام به سوریه را دارند، اشاره‌ای نکرد و گفت: این اقدام نیاز به چراغ سبز شورای امنیت دارد و هنوز زود است که در مورد تعداد نیروهای اعزامی صحبت کنیم.پیش از این گفته شده بود که در طرح اخضر ابراهیمی برای بحران سوریه، اعزام سه هزار نیروی صلحبان به این کشور پیش‌بینی شده است.

کد خبر 188835
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز