همشهری آنلاین: یک عضو کمیته پیگیری وضعیت گروگان‌های ایرانی در سوریه با بیان اینکه تهدیدات در مورد گروگان‌ها رفع شده است، گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، امیدواریم که به تدریج شاهد آزادی گروگان‌ها باشیم که در این همین رابطه رییس مجلس تماس‌هایی با روسای پارلمان‌های برخی کشورها داشته است.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه گفت: مذاکرات از طریق دستگاه دیپلماسی و پارلمانی با کشورهایی که معارضین با آنها ارتباط دارند، انجام شده است و روند مثبت مذاکرات نشان می‌دهد تهدیدات رفع شده است.

وی با بیان اینکه مذاکرات نسبت به یک ماه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است، گفت: گشایشی در کار به وجود آمده است که با مساعدتر شدن زمینه امیدواریم که به تدریج شاهد آزادی گروگان‌ها باشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مذاکرات در سطح وزرای خارجه و روسای پارلمان‌های سه کشور ترکیه، قطر و سوریه انجام شده است تاکید کرد که در صورت ضرورت، اعضای کمیسیون امنیت برای آزادی گروگان‌ها به سوریه سفر خواهند کرد.

به گفته آقامحمدی، تاکنون الزام و تشخیصی برای سفر نمایندگان به سوریه دیده نشده است.

وی با بیان اینکه لاریجانی، رییس مجلس، تماس‌هایی با روسای پارلمان‌های برخی از کشورها همچون ترکیه، قطر و سوریه برای پیگیری و آزادی گروگان‌های ایرانی داشته است، گفت: این پیگیری‌ها از سوی وزیر امور خارجه نیز انجام شده است که همه آنها حکایت از کاهش فضای التهابی و مثبت شدن رایزنی‌ها دارد لذا امیدواریم که شرایط به سمت گشایش و آزادی گروگان‌ها پیش رود.

کد خبر 188606
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز