همشهری آنلاین: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران با بیان این که سوریه نیازی به کاربرد سلاح شیمیایی ندارد، گفت: دمشق اجازه کاربرد احتمالی سلاح‌های شیمیایی را به گروه‌های مسلح بی مسولیت و مورد حمایت خارج نخواهد داد.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه نوشت: این مقام وزارت امور خارجه اظهار داشت: کسانی که مسؤول کشتار مردم بی گناه سوریه هستند، امروز از احتمال کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه سخن می گویند و این نشانگر آن است که اهداف شومی را در سر می پرورانند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: سوریه از مرحله بحران امنیتی به خوبی عبور کرده است اما برخی طرف ها با ارسال سلاح به این کشور و اتهام احتمال کاربرد سلاح شیمیایی و نیز اقدامات تروریستی به دنبال اهداف خاصی هستند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با محکوم کردن اقدامات تروریستی در سوریه که منجر به قتل و جراحت مردم مقاوم و بصیر سوریه، حکومت و معارضان شده است، اضافه کرد: برخی طرف ها خود را برتر از سازمان ملل و طرح نماینده سازمان ملل در امور سوریه می دانند و تلاش می کنند اراده خود را با اقداماتی شتابزده تحمیل کنند.

امیرعبداللهیان در عین حال با انتقاد از کاربرد گازهای کشنده شیمیایی علیه مردم بحرین و سکوت در قبال سرکوب مردم این کشور گفت: بحرین و سوریه صرفا راهکار سیاسی دارد و تداوم مداخلات خارجی امنیت این کشورها و منطقه را به مخاطره انداخته است.

کد خبر 193662
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز