همشهری آنلاین: رئیس اداره خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه با بیان اینکه نشست سه‌جانبه (ترکیه، ایران و مصر) در آنکارا درباره بحران سوریه به تعویق افتاد، گفت: کشورهای حامی تروریست‌های سوری در توکیو نشست دارند.

مجتبی فردوسی‌پور گفت: نشست سه‌جانبه ترکیه، ایران و مصر در آنکارا درباره بررسی بحران سوریه به دلیل سفر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به اندونزی به تعویق افتاد،

وی با بیان اینکه کشورهای حامی تروریست‌های سوری تصمیم دارند تا در توکیو نشستی داشته باشند، ادامه داد: نشست توکیو، نشست به اصطلاح دوستان سوریه است.

رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت،  با بیان اینکه نشست قاهره با پیشنهاد مرسی و با حضور چهار کشور ایران، مصر، ترکیه و عربستان در سطح کارشناسان ارشد و معاونان وزیران امور خارجه این کشورها برگزار شد، افزود: در نشست نخست قاهره، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان حاضر شد؛ اما نشست دوم قاهره که در سطح وزیران امور خارجه بود، عربستانی‌ها در آن حاضر نبودند.

وی افزود: برخی رسانه‌ها نشست توکیو را ادامه نشست قاهره خواندند که این مسأله کاملا اشتباه است.

فردوسی‌پور تأکید کرد: ادامه نشست قاهره را وزیران امور خارجه سه کشور ایران، مصر و ترکیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و در نیویورک برگزار کردند که صالحی نیز در این نشست حاضر بود.

کد خبر 191145
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز