همشهری آنلاین: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی حوادث مرزی پیش آمده بین سوریه و ترکیه ضمن ابراز همدردی با بازماندگان کشته شدگان این حادثه، مقامات دو کشور را به خویشتن‌داری دعوت کرد و خواستار بررسی ریشه‌ها و علل این حادثه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنج شنبه این گونه آتش افروزی ها را صرفا در جهت منافع بد خواهان و دشمنان صلح و ثبات و آرامش در منطقه اعلام کرد و افزود : این گونه حوادث اهدافی جزء بر هم زدن دوستی ها و برادری های مردم کشورهای همسایه و انتقال اختلافات بین کشورها به سطوح منطقه ای و بین المللی را دنبال نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد : جمهوری اسلامی ایران اقدامات خیر خواهانه خود درباره حل مشکلات سوریه در چار چوب کمیته چهار جانبه را همچنان ادامه خواهد داد و معتقد است تنها راه حل مشکلات پیش آمده و برون رفت از شرایط فعلی در سایه خویشتنداری ، گفت و گو و اقدامات سیاسی است.

یکی از شهرهای مرزی ترکیه عصر روز چهارشنبه 11 مهر 1391 هدف حملات خمپاره ای قرار گرفت. آنکارا نیز دمشق را مسوول این این اقدام مشکوک دانست و به پیام سوریه مبنی بر خویشتنداری تا مشخص شدن عوامل پشت پرده این اقدام مشکوک توجهی نکرد و اقدام به بمباران مناطق مختلف سوریه کرده است.

کد خبر 186828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز