همشهری آنلاین: دهها هزار تن از علویان ترکیه روز یکشنبه در آنکارا با شعار ˈمردم سوریه برادر ما هستند، جنگ نمی‌خواهیمˈ ، ˈسرباز آمریکا نخواهیم شدˈ و ˈ آمریکا قاتل است حزب حاکم ترکیه همکار آمریکاستˈ سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا و ایادی آن کشور را علیه سوریه محکوم کردند

نقشه ترکیه

به گزارش ایرنا، در شرایطی که تنش میان ترکیه و سوریه در حال افزایش است، خشم مردم ترکیه نیز از سیاست های آنکارا در باره سوریه شدت گرفته است.

دهها هزار تن از علویان ترکیه به دعوت فدراسیون و انجمن علویان ترکیه از سراسر این کشور به شهر آنکارا آمدند و در میدان مرکزی ˈصحیهˈ این شهر دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند.

رسانه های ترکیه شمار شرکت کنندگان در این تظاهرات را بیش از یک صد و پنجاه هزار نفر اعلام کردند.

این تظاهرات که تحت عنوان ˈ تساوی حقوق شهروندی ˈ برگزار شد با راهپیمایی علویانی که از دیگر شهرهای ترکیه به آنکارا آمده اند از ایستگاه قطار آنکارا آغاز و با پیوستن آنان به علویان مقیم آنکارا در میدان ˈصحیهˈ تبدیل به تظاهرات گسترده ای شد.

گروهی از هواداران سازمانها ، انجمنها و احزاب سیاسی مخالف ترکیه نیز در این تظاهرات شرکت کردند.

فعالان ضد جنگ با محکوم کردن مجوز مجلس ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه ، اعلام کردند که با برادران سوری خود نخواهند جنگید.

ˈصلاح الدین اوزالˈ رییس فدراسیون علویان ترکیه طی سخنانی در جمع معترضین گفت: ابرهای سیاه بر روی ترکیه دیده می شود ، محافلی که در هوس پادشاهی ( احیاء امپراتوری عثمانی) هستند نوکری امپریالیسم در خاورمیانه را بر عهده گرفته اند ولی روزی تاوان آن را خواهند پرداخت.

این تظاهرات در جوی آرام صورت گرفت ولی در مقاطعی پلیس آنکارا با اسپری فلفل گروهی از تظاهرکنندگان را که حاضر نشدند بازرسی بدنی شوند مورد حمله قرار داد.

کد خبر 187090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز