همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر و حمایت از اقدام حسن نیت دولت و ارتش سوریه و با قدردانی از تلاشهای ارزنده آقای اخضر ابراهیمی و دیگر کشورها و طرفها، آمادگی کامل خود را برای ادامه تلاش ها برای تکمیل روند سیاسی با هدف حل و فصل نهایی بحران سوریه اعلام می دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در پی اعلام آتش بس ارتش سوریه؛ وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان نخستین نشست مشورتی درباره سوریه در تهران، درباره برقراری آتش بس در این کشور پیشنهادی مطرح کرد که به عنوان مقدمه ای برای آغاز روند سیاسی جدید در سوریه مورد تایید شرکت کنندگان در نشست قرار گرفت و در سند پایانی اجلاس درج شد.

همچنین در دیدار دکتر احمدی ن‍ژاد با اردوغان نخست وزیر ترکیه در باکو، دو طرف بر اهمیت برقراری آرامش در سوریه و اجرای آتش بس تاکید کردند.

در همین راستا آقای اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه که به منظور بررسی راههای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه به تهران سفر کرده بود پیشنهاد برقراری آتش بس در عید سعید قربان را با مقامات کشورمان مطرح کرد که بلافاصله مورد استقبال طرف ایرانی قرار گرفت و بر ضرورت اجرای آن تاکید شد.

اکنون که تلاشهای طرفهای مختلف فعال در صحنه سوریه به ثمر نشسته و قرار است از صبح جمعه اتش بس در این کشور برقرار شود، انتظار می رود با پایبندی و التزام تمام گروهها و طرفها به رعایت کامل آتش بس و پرهیز از هر گونه اقدام مغایر با روح آن، زمینه برای رسیدن به آرامش و ثبات پایدار به منظور شروع گفتگوهای سیاسی در این کشور هموار شود.

کد خبر 189074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز