همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی راشاتودی اعلام کرد: پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه در برخورد با مسافران و خدمه هواپیمای سوری که در ترکیه مجبور به فرود شد از شیوه های خشن و تند استفاده و چند تن از آنان را مضروب کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، پیتر اولیور خبرنگار این شبکه گفت: «ترکیه شب گذشته یک فروند هواپیمای مسافربری سوری را رهگیری و آن را وادار کرد در فرودگاه آنکارا به زمین بنشیند. این هواپیمای ایرباس از مسکو عازم دمشق بود که متوقف شد.

هواپیماهای جت شکاری ترکیه در مسیر حرکت این هواپیما قرار گرفتند و آن را وادار کردند در خاک ترکیه به زمین بنشیند. نیروهای امنیتی ترکیه پس از فرود این هواپیما در فرودگاه آنکارا، آن را بازرسی و مسافران آن بازداشت کردند. این هواپیما پس از چند ساعت فرودگاه آنکارا را ترک کرد و از حریم هوایی ترکیه خارج شد.

برخی از گزارشها حاکی است که افراد نقاب پوش وابسته به دولت ترکیه این هواپیما را احاطه کردند و از مسافران و خدمه این هواپیما خواسته شد تا اسنادی را امضاء کنند که نمی دانستند محتوای آن چیست. آنها مجبور شدند این اسناد را امضاءکنند. به شماری از این مسافران حمله شد و آنها کتک خوردند.

مسافرانی که از باند فروگاه آنکارا با راشا تودی تماس گرفته اند گفتند که پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه از شیوه های خشن و تند در برخورد با مسافران و خدمه این هواپیما استفاده کردند.

مقامات ترکیه مدعی شده اند علت متوقف شدن این هواپیما آن بود که اطلاعاتی در دست داشتند مبنی بر اینکه این هواپیما حامل موادی است که ماهیت نظامی دارد.

هفده تبعه روسیه نیز در این هواپیما بودند که چند نفر آنها کودک بودند. علاوه بر سی و پنج مسافر این هواپیما ، چند خدمه نیز با این هواپیما به سمت دمشق می رفتند. گفته می شود خلبان این هواپیما مجبور شده اسنادی را امضاء کند که نمی دانسته است چیست.»
این رویداد در شرایطی رخ می دهد که تنشهای جدی در روابط سوریه و ترکیه وجود دارد.

روسیه از ترکیه توضیح خواست
روسیه از ترکیه درباره فرود اجباری هواپیمای سوری توضیح خواست.

روسیه از دولت ترکیه خواست درباره اقدام خود در فرود اجباری هواپیمای سوری که در آن شهروندان روسی حضور داشتند،توضیح دهد.

کد خبر 187508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز