گروه بورس: سازمان خصوصی‌سازی رقم دقیق و واقعی تعداد شرکت‌های دولتی قابل واگذاری را برای نخستین بار اعلام کرد.

غلامرضا حیدری کردزنگنه، رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: تعداد دقیق شرکت‌های دولتی قابل واگذاری 499 شرکت است که از این میان سهام 400 شرکت سودده‌ دولتی طی سال‌های آتی واگذار می‌شود.

پیش از این ارقام متفاوتی از تعداد شرکت‌های دولتی قابل واگذاری منتشر شده بود و حتی برخی مسئولان از واگذاری 1200 شرکت دولتی خبر داده بودند.

رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: سهام همه شرکت‌های صنعتی و معدنی زیرمجموعه وزارت صنایع به بخش خصوصی واگذار می‌شود و هیچ استثنایی شامل شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه نخواهد شد.

وی از سال 86 به عنوان سال طلایی خصوصی‌سازی در ایران یاد کرد و گفت: سازمان خصوصی‌سازی در سال آینده چندین برابر رقم خصوصی‌سازی در 15 سال گذشته، سهم واگذار خواهد کرد که از این منظر به اعتقاد من سال 86 سال طلایی خصوصی‌سازی در کشور خواهد بود.

به گفته کردزنگنه برنامه خصوصی‌سازی باید ظرف 8 سال آینده و طی دو برنامه چهارم و پنجم در کشور به پایان برسد.

وی ارزش دارایی شرکت‌هایی را که در پایان 8 سال آینده خصوصی می‌شوند، 130 تا 150 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: رایزنی‌ها و مذاکرات گسترده برای واگذاری سهام وزارتخانه‌های مختلف در جریان است و امیدواریم ظرف 8 سال آینده روند خصوصی‌سازی را در کشور به سرانجام برسانیم.

کد خبر 16506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز