گروه اقتصادی: دولت در لایحه بودجه سال آینده 251 هزار میلیارد ریال برای بخش‌های حمایتی، رفاه و تامین اجتماعی اختصاص داده است.

محمود عسگری آزاد معاون اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دیروز در جمع خبرنگاران به تشریح ویژگی‌های بودجه در بخش‌های رفاهی، حمایتی و بهداشت و درمان پرداخت و اظهار داشت: در بودجه سال 86 و در بخش سلامت جمعا 18هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است و بودجه عمومی بهداشت و درمان نیز 30 درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه افراد فاقد بیمه کشور حدود 8 درصد است، در خصوص یارانه دارو در سال 86 گفت: جمعا در بودجه سال 86 در سه ردیف 2 هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار برای یارانه دارو پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه امسال 6/22 درصد رشد داشته است.

قیمت نان افزایش نمی‌یابد

عسگری آزاد در پاسخ به پرسشی در خصوص کاهش یارانه آرد در سال 86 تأکید کرد: هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان در سال آینده وجود ندارد و قبل از ایجاد زیرساخت‌های لازم و پوشش تأمین اجتماعی یارانه نان و انرژی تغییر نخواهد کرد.

تاسیس صندوق ویژه اشتغال

وی همچنین از تاسیس صندوق ویژه اشتغال نیازمندان با سرمایه اولیه 250 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در بودجه سال آینده 100 میلیارد تومان برای این صندوق درنظر گرفته شده است.

اعتبار هزار میلیارد تومانی برای پوشش بیمه بیماران نیازمند

عسگری آزاد از تخصیص اعتبار هزارمیلیارد تومانی برای پوشش بیمه درمان بیماران نیازمندی که هنوز تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار نگرفته‌اند، خبر داد و افزود: برای بیماران خاص در لایحه بودجه علاوه بر اعتبارات بیمه درمانی 383 میلیارد ریال نیز بودجه پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی دیگر اختصاص 4درصد بیمه شخص ثالث یعنی اعتباری معادل 1500 میلیارد تومان به مداوای مصدومین است که در اثر حوادث مختلف به بیمارستان منتقل می‌شوند و با پیش‌بینی این اعتبار هیچ بیمارستانی نباید از پذیرش مصدومین خودداری کند.

حجم بالای تصدی‌ دولت

معاون اجتماعی سازمان مدیریت با بیان اینکه حجم بالای تصدی‌های دولت در بخش بهداشت و درمان سبب شده است کیفیت خدمات تحت تاثیر قرار گرفته و قدرت نظارتی وزارت بهداشت کاهش یابد، گفت: بر این اساس در بودجه سال آینده دولت متعهد می‌شود 25 درصد هزینه ساخت بیمارستان‌ها را به صورت بلاعوض به متقاضیان بخش خصوصی پرداخته و زمین رایگان در اختیار آنان قرار ‌دهد.

استمرار بیمه درمان اقشار محروم

عسگری آزاد خاطرنشان کرد: استمرار بیمه درمان اقشار محروم نیز در لایحه بودجه سال 86 دیده شده است و اقدام ویژه دیگری که از سال 85 آغاز و در سال آینده نیز استمرار خواهد یافت، کمک به بیماران قلبی و ریوی از محل دریافت عوارض سیگار است. وی توضیح داد: امسال حجم این عوارض به 100 میلیارد تومان رسیده و برای سال آینده نیز معادل همین رقم پیش‌بینی شده است.

بودجه 193 هزار میلیارد ریالی برای رفاه و تامین اجتماعی

معاون اجتماعی سازمان مدیریت افزود: دولت در بخش رفاه و تأمین اجتماعی به استثنای یارانه‌ها، بودجه‌ای معادل 193 هزار میلیارد ریال و در بخش یارانه‌ها به جز بخش یارانه انرژی 58 هزار میلیارد ریال یارانه پیش‌بینی کرده است.

وی گفت: دولت در مجموع در سال 86 بالغ بر 251 هزار میلیارد ریال در زمینه رفاه اجتماعی هزینه می‌کند و در سال 86 توسعه و تعمیم تأمین اجتماعی جهت‌گیری شده است و برای بیمه رانندگان و خدام مدارس هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

افزایش سهم بیمه عمر بازنشستگان

عگسری آزاد افزود: بر اساس لایحه بودجه 86، بیمه فوت بازنشستگان 2 میلیون تومان تعیین شده است و 4 هزار و 685 میلیارد ریال کالابرگ اختصاصی نیز برای 11 میلیون نفر خانوار نیازمند تحت پوشش سازمان‌های حمایتی در نظر گرفته شده است که نسبت به سال قبل 27 درصد رشد کرده است.

کد خبر 16237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز