چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هکرها ۶ فوریه (۱۷ بهمن) مهم‌ترین حمله خود از سال ۲۰۰۲ تاکنون را به کامپیوترهایی که ترافیک اینترنت را هدایت می‌کنند، انجام دادند.

به گزارش گاردین آن‌لیمیتد هکرهایی که تصور می‌رود منشا آسیایی داشته باشند، این ۱۳ کامپیوتر  یا روت سرور را که به عنوان کتاب اصلی آدرس‌های اینترنتی عمل می‌کنند، زیر حمله گرفتند.

اما با وجود اینکه این تهاجم که چندین ساعت به طول انجامید، بزرگترین حمله در ۵ سال گذشته بود، تاثیری بر کاربران اینترنتی نداشت

پل لوینز معاون رئیس امور شرکت‌ها در "شرکت اینترنتی برای نام‌ها و ارقام تعیین‌شده"  (Icann)، سازمانی که بر کار روت سرورها و سیستم آدرس‌دهی در شبکه نظارت دارد، در این باره گفت: "این حمله عمده و متمرکز بود، اما کاربران معمول اینترنت تقریبا متوجه آن نشدند. "

لوینز افزود: "طعنه‌آمیز این است که نتیجه چنین حملاتی قوی‌تر و بهتر شدن سیستم  است، زیرا که ما مدواما در حال ارتقای تکنولوژی هستیم. "

هکرها  گاه ‌به گاه سعی می‌کنند روت سرورها را با تقاضاها و اطلاعاتی که پاسخ شبکه را کند می‌کند، از کار بیندازند.

محل 13 روت سرور موجود

این سرو رها که مانند شبکه توزیع برق، در سراسر جهان پخش شده‌اند، می‌توانند توان خود را متوجه جایی کنند که تقاضا بالاتر است.

روت سرورها "سیستم نام‌های دومین‌های اینترنتی" (DNS) را اداره می‌کنند، که برای ترجمه آدرس‌های شبکه به پروتکل‌های عددی اینترنتی (IP) مورد استفاده ماشین‌ها، به کار می‌رود.

هنگامی که شخصی نام وب‌سایتی را درون مرورگر نایپ می‌کند، محل آن سایت را با مشورت با روت سرور جستجو می‌کند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا تایید کرد که آنچه را که ترافیک اینترنتی "غیرطبیعی"‌ نامید، تحت نظر داشته است.

حملات از شب سه‌شنبه آغاز شد و  تا ۱۲ ساعت به طول انجامید. این تهاجم دست کم سه روت سرور از جمله روت سروری که بوسیله وزارت دفاع آمریکا نگهداری می‌شود، را هدف قرار داد.

کد خبر 15250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز