همشهری آنلاین: یک آژانس وابسته به سازمان ملل یکشنبه 3 دسامبر (12 آذر) اعلام کرد کاربران کامپیوتر که از نام کاربری و رمزواژه مشابه در سایت‌های متعدد - مانند بانک‌ها، آژانس‌های مسافرتی و کتابفروشی‌های آنلاین- استفاده می‌کنند در معرض خطر جدی از جانب دزدان هویت قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز  اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد (ITU)‌ یک شعبه سازمان ملل که مقر آن در ژنو سوئیس است، در گزارش اینترنت 2006 خود می‌گوید قانونگذاران و شرکت‌های تجاری باید از طریق روش‌های تعیین هویت کارآمدتر راه‌حلی برای پخش اطلاعات شخصی بر روی اینترنت بیابند.

 ITU می‌گوید در حال حاضر شمار فراوان شناساگرها و رمزواژه‌های مورد نیاز کاربران کامپیوتر را مجبور کرده است که به ناگزیر رمزهایشان را تکرار کنند.

ITU در گزارش اینترنت 2006 اش که پیشاپیش اجلاس بزرگ دولت‌ها و دست‌اندرکاران صنعت در هنگ کنگ منتشر شده است می‌گوید: "این امر ممکن است باعث مشکلات امنیتی شود، و افراد را در معرض توطئه‌چینی دزدان هویت قرار دهد که روز به روز شمار و مهارتشان افزوده می‌شود."

گزارش اینترنت 2006

"فقدان هماهنگی در نظام‌های شناسایی منشا گرفتاری فزاینده کاربران است و لازم است به سرعت به این موضوع رسیدگی کرد."

ITU بر خطرات استفاده گسترده از اینترنت برای حریم شخصی، به خصوص از طرف بازاریاب‌هایی که ترجبحات و ترافیک جستجوگرهای اینترنتی را در سایت‌های گوناگون ردیابی می‌کنند، نیز تاکید می‌کند.


ITU می‌گوید اگر افراد به طریقه جمع‌آوری و استفاده از چنین اطلاعاتی اعتماد داشته باشند، ممکن است تکثیر "کوکی‌‌ها" یا سایر ابزارهای حفظ داده‌ها که اغلب برای تبلیغات هدفدار آنلاین استفاده می‌شوند، اشکالی نداشته باشد.

اما هشدار می‌دهد که ازبین رفتن اعتماد مشتریان می‌تواند مانع گسترش آینده تجارت اینترنتی شود.

کد خبر 10033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز