سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت چین به دنبال افزایش روز افزون کاربران اینترنت در این کشور و علاقه زیاد قشر جوان به استفاده از اینترنت، در پی یافتن راهکاری برای جلوگیری از اعتیاد اینترنتی جوانان و نوجوانان این کشور است.

استفاده زیاد و بی برنامه از اینترنت و سایت‌های مختلف باعث اعتیاد نوجوانان به آن شده و آنها را از فعالیت‌های دیگر باز می‌دارد.

دولت چین استفاده از اینترنت در امور آموزشی و تجاری را مجاز دانسته و مردم را تشویق به این کار می‌کند ولی استفاده نوجوانان از سایت‌های بازی، فیلم و سرگرمی‌های دیگر بدون کنترل بوده و باعث اعتیاد می‌شود.

روانشناسان چینی در حال یافتن راهی برای مقابله با این معضل بوده و به همین منظور کلینیک‌هایی را برای درمان این افراد راه‌اندازی کرده‌اند.

مجلس این کشور نیز طرحی را به تصویب رسانده که به افرادی که بتوانند دستگاه یا روش خاصی را برای جلوگیری از اعتیاد جوانان به اینترنت ارائه کند، علاوه بر تسهیلات، مبلغ چشمگیری را به عنوان تشویق پرداخت خواهد کرد.

طبق قانون حمایت از اطفال و کودکان در چین،‌ زمان بازی آن‌لاین برای افراد زیر 18 سال در یک مدت زمان خاص معین شده است و بیش از آن خلاف قانون بوده و پلیس می‌تواند با شرکت‌ها و افراد خلافکار برخورد کند.

به همین دلیل سایت‌های چینی و غیر چینی که می‌خواهند در این کشور فعالیت کنند می‌بایست زمان بازی را برای کودکان و نوجوانان چینی محدود کنند.

همچنین طبق همین قانون استفاده از کافی‌نت‌ها و مراکز اینترنتی نیز میبایست برای افراد زیر 18 سال محدود باشد.

چین با 123 میلیون کاربر اینترنت پس از آمریکا در مقام دوم قرار دارد و کنترل اینترنت برای دولت این کشور از جمله مشکلات بزرگ سال‌های اخیر بوده‌است.

کد خبر 6967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز