پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

همهری آنلاین: گزارش وزرازت کشور امریکا نشان می‌دهد کارمندان این وزارتخانه از کامپیوترهای محل کارشان برای دیدن سایت‌های غیر محاز استفاده کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس در این گزارش گفته شده که کارمندان وزارت کشور آمریکا هر هفته هزاران ساعت از وقت خود را برای دیدن سایت‌های مستهجن و قماربازی صرف کرده‌اند.
این گزارش نتیجه یک تحقیق یک هفته‌ای درون سازمانی است. در این تحقیق مشخص شده است 7 هزار و 700 کارمند وزارت کشور آمریکا هر هفته یک میلیون بار به سایت‌های بازی آنلاین و حراجی‌های اینترنتی سر می‌زده‌اند. در همین حال از  آنها هرهفته 4 هزار و 700 لاگ فایل در سایت‌های مستهجن و قمار ثبت شده است.

ارل دِوانی بازرس کل وزرات کشور امریکا که این گزارش را تهیه کردهدر این مورد گفته است: استفاده‌کنندگان کامپوترها در وزارت کشور به دلیل کمبود نظارت بر چگونگی استفاده آنها از کامپوترهایشان مرتباً به سایت‌های مستهجن و قمار سر می‌زنند.
دِوانی گزارش خود را "افراط بیش از حد" نام‌گذاری کرده و بر روی جلد آن تصاویری از سایت‌های غیرمجاز مختلف را که کارمندان از آنها بازدید کرده‌ند چسبانده است.

وزارت کشور آمریکا هم اعلام کرده است برای مقابله با این رفتار،  دسترسی80 هزار کارمندش به اینترنت را کنترل کند.
این در حالی است که در گزارش دِوانی گفته شده از سال 1999 تا به حالا، وزارت کشور آمریکا تنها 177 پرونده در مورد سواستفاده کارکنانش از اینترنت تشکیل داده است.
او همچنین در گزارشش نوشته: ما معتقدیم بدون کنترل موثر و قوی؛ این رفتار کارکنان نه تنها ادامه پیدا خواهد کرد که حتی احتمال دارد افزایش هم پیدا کند.

وزرات کشور آمریکا در حال مسدود کردن دسترسی کارمندانش از  داخل وزارت‌خانه به  سایت‌های غیر مجاز  است. در همین حال به کارمندانش گفته که مسدود نبودن یک سایت در وزارت‌خانه دلیل نمی‌شود که کارمندان حق ورود به آن را دارند.

البته این گزارش پس از آن منتشر شده است که آمریکا به صورت رسمی موافقت خود را به پیوستن به انجمن ملل 46 اروپا اعلام کرد.[سابقه موضوع]
با پیوستن آمریکا به این انجمن دسترسی کاربران اینترنت به سایت‌هایی که از سوی کشورهای عضو انجمن غیرمجاز شناخته می‌شود، در داخل امریکا محدود خواهد شد.

همچنین ممنوعیت قمار اینترنتی در آمریکا هم خود به خود دسترسی کارمندان وزرات کشور این کشور به سایت‌های قمار اینترنتی را از بین خواهد برد.

کد خبر 5405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز