دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد رونق ویدئوهای آنلاین باعث کاسته‌شدن از تعداد ساعاتی شده است که افراد تلویزیون تماشا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز یک نظرسنجی برای بی بی سی که از بیش از دو هزار نفر انجام شده نشان می‌دهد که 43 درصد انگلیسی‌هایی که دست کم یکبار در هفته ویدئوهای آنلاین را از اینترنت یا روی موبایل مشاهده می‌کنند گفته‌اند در نتیجه این کار کمتر تلویزیون سنتی را تماشا کرده‌اند.

سه‌چهارم کاربران گفته‌اند نسبت به یکسال پیش ساعات بیشتری تلویزیون را به طور آنلاین یا روی موبایل تماشا می‌کنند. البته بینندگان ویدئوهای آنلاین هنوز در اقلیت هستند و تنها 9 درصد پاسخ‌دهندگان می‌گویند که مرتبا آنلاین می‌شوند تا کلیپ‌های ویدئویی را تماشا کنند.

ویدئوهای آنلاین و روی موبایل در میان جوانان طرفداران بسیار بیشتری دارند، به طوری که 28 درصد افراد 16 تا 24 ساله بیش از یک بار در هفته آنها را تماشا می‌کنند. این رقم در افراد بالای 45 سال به 4 درصد سقوط می‌کند.

موفقیت سایت‌هایی مانند YouTube دسترسی به ویدئوها را برای افرادی که به دنبال شیوه‌های آسان یافتن، تماشا، و شریک‌شدن آنها در اینترنت هستند تسهیل کرده است.

بر خلاف آمریکا که شوهای پرطرفدار تلویزیونی به طور معمول بر روی وب‌سایت‌ها و در سرویس‌های شبکه‌های تلویزیونی در دسترسند، مانند انبار دانلود  iTunes  مربوط به شرکت اپل، انگلیس هنوز در مراحل اولیه رونق تماشای برنامه‌های تلویزیونی به صورت آنلاین است.

اما BBC، ITV و کانال 4 تلویزیون انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای ارائه اغلب شوهایشان به صورت برحسب تقاضا (on demand) بر روی اینترنت از انتهای سال جاری میلادی یا از آغاز سال 2007 هستند.

کد خبر 9520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز