مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک موشک آریان از گینه فرانسه در امریکای جنوبی جمعه 15 دسامبر (24 آذر) دو ماهواره را برای فراهم‌آوردن سرویس‌های اینترنتی باندوسیع به مناطق روستایی آمریکا و پخش برنامه‌های تلویزیونی در سراسر نیمکره غربی به فضا برد.

به گزارش آسوشیتدرش ژان-ایو لوگال مدیر اجرایی ارشد شرکت فضایی آریان – شعبه تجاری سازمان فضایی اروپا – اعلام کرد ماهواره‌های WildBlue-1 و Americom-18    بوسیله یک موشک آریان-5 به فضا فرستاده شده‌اند.

WildBlue-1 اینترنت باندوسیع پرسرعت را برای خانه‌ها و شرکت‌ها در بخش‌هایی از آمریکا که دارای دسترسی به اینترنت نیستند یا دسترسی محدودی به آن دارند فراهم خواهد کرد.

با پرتاب این ماهواره شرکت WildBlue  مستقر در دنور کلرادو که مالک آن است، تعداد مشتریانش را سه برابر خواهد کرد و به یک میلیون تن در سراسر قاره آمریکا خواهد رساند.

Americom-18  یا  AMC-18به هدف پوشش‌دادن همه امریکای شمالی از جمله حوزه کارائیب و مکزیک با برنامه‌های تلویزیونی طراحی شده است.

این ماهواره که شرکت SES Americom در نیوجرسی آمریکا آن را به کار خواهد گرفت، به دو ماهواره دیگر این شرکت خواهد پیوست و منابع پهنای باند آن را خواهد افزود.

کد خبر 10570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز