یک اسکاتلندی که مهم‌ترین ورود غیرقانونی به رایانه‌های نظامی آمریکا را انجام داده، جمعه 16 فوریه(27 بهمن)، مبارزه‌ای حقوقی را برای جلوگیری از اجرای حکم استرداد خود به آن کشور آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، گری مک کینون که اتهامات وارده به خود را تکذیب نکرده، در سال‌های ‪ ۲۰۰۱‬و ‪ ۲۰۰۲‬موفق شد به ‪ ۹۷‬رایانه متعلق به نیروی زمینی، دریایی و هوایی ارتش آمریکا، وزارت دفاع و سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا(ناسا) نفوذ کند.

مقامات دولت آمریکا با متهم کردن مک کینون به وارد کردن ‪ ۷۰۰‬هزار دلار خسارت به سامانه رایانه‌های دفاعی این کشور، خواستار استرداد وی برای محاکمه در خاک آمریکا شده‌اند.

مک کینون در پی این درخواست، نخستین بار در سال ‪ ۲۰۰۲‬در انگلیس بازداشت شد و جان رید وزیر کشور انگلیس نیز تابستان گذشته حکم دادگاه برای استرداد وی به آمریکا را تایید کرد.

با این وجود وکیلان مک کینون اعلام کرده‌اند موکل آنها در صورت استرداد به آمریکا، احتمالا تا مدت زیادی پیش از شروع محاکمه و بدون امکان استفاده از سپردن وثیقه برای آزادی موقت، تحت بازداشت قرار خواهد گرفت.

ادموند لاوسون از وکلای مک کینون روز جمعه با ارائه پرونده به دادگاه فرجام در لندن تصریح کرد، در صورت استرداد مک کینون به آمریکا احتمال صدور حکم تا ‪ ۴۵‬سال زندان برای وی وجود دارد.

به گفته لاوسون، مقامات آمریکایی در سال ‪ ۲۰۰۳‬تهدیدهایی را علیه مک کینون مطرح کردند که بر اساس بند هشتم کنوانسیون حقوق بشر اروپا، تجاوز به حریم خصوصی و خانوادگی وی محسوب می‌شود.

مک کینون در دفاع از هک کردن رایانه‌های نظامی آمریکا اعلام کرده این کار را از روی کنجکاوی انجام داده و به علت پائین بودن امنیت ضعیف این رایانه‌ها موفق به رخنه در آنها شده است.

کد خبر 15884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز