یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آن‌لاین – محمد رسولی : دو دختر دانش‌آموز آمریکایی در اقدامی شیطنت‌آمیز، وب‌سایت مدرسه‌شان را هک کرده و اعلامیه‌ای بر روی آن منتشر کردند که مدرسه به دلیل بارش برف و سرمای بیش از حد تعطیل است.

این اعلامیه که پس از پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر سرمای زیاد منتشر شده بود، باعث سر درگمی بسیاری از والدین گشته و بسیاری از دانش‌آموزان را در خانه نگهداشته است.

تام یورک، مدیر مدرسه اجوود شهر ترنتون، در این مورد گفت ظاهرا در هنگام ارسال خبر از سوی او، دانش‌آموزان از  فرصت استفاده کرده و خبر دیگری را جایگزین کرده‌اند.

 آقای یورک قصد داشت به دلیل سرمای زیاد ( بنابر پیش‌بینی هواشناسی)  مدرسه را یک ساعت دیرتر باز کند.

دو متهم که روز جمعه گذشته در دادگاه نوجوانان مورد محاکمه قرار گرفتند و از مدرسه اخراج شدند.متهم اول که یک دختر 16 ساله است به دلیل استفاده غیر مجاز از سرور مدرسه و دانش‌آموز دوم – یک دختر 17 ساله- به دلیل مشارکت و همراهی  متهم اول مقصر شناخته شدند.

شرکت RCH که وظیفه نگهداری و امنیت شبکه و سایت مدرسه را بر عهده دارد، اعلام کرد هیچگونه عملیات هکری انجام نشده است، زیرا هیچ منفذ امنیتی تاکنون مشاهده نشده است؛بلکه  این احتمال وجود دارد که این دو دانش‌آموز رمز ورود مدیر مدرسه را به دست آورده باشند.

متخصصان RCH با پیگیری ID  های متصل شده به سایت در روز وقوع حادثه ، توانسته‌اند به کامپیوتر خانگی این دو نفر برسند.

ترنتون شهری در 25 مایلی شمال سینسیناتی در ایالت اوهایوی آمریکا است. 

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 15972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز