سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مایکروسافت تمام تلاش خود را برای تغییر در سیستم امنیتی نرم‌افزار مدیاپلیر ویندوز آغاز کرده تا هر چه سریع‌تر از کپی‌برداری غیرمجاز از موسیقی و فیلم‌ها جلوگیری کند.

چند هفته بیش یک هکر موفق شده بود با استفاده از یک نرم‌افزار قفل کپی‌رایت موسیقی‌ها و فیلم‌هایی را که با مدیاپلیر به‌صورت آنلاین پخش می‌شوند را شکسته و از آنها کپی بگیرد.

این هکر با نرم‌افزاری موسوم به FairUse4WM موفق شده محافظ امنیتی دیجیتال موجود بر روی فایل‌ها را شکسته و از آنها کپی غیر مجاز تهیه کند.

بیشتر این کپی‌های غیر مجاز از سایتهای Amazon و movielink انجام شده‌است.

پیش از این نیز یکبار این هکر موفق به این کار شده‌بود که مایکروسافت در 28 آگوست با یک وصله نرم‌افزاری موفق به جلوگیری از کپی‌های غیر مجاز شده بود.

ولی بلافاصله این هکر با تغییر در نرم‌افزار خود موفق شد که مجدداً از فایل‌ها کپی‌برداری کند و در طول چند هفته گذشته مایکروسافت راهی برای مقابله با او پیدا نکرده‌است.

این هکر هر بار پس از تغییر در نرم‌افزارهای هک خود، آن را بر روی سایت‌های مختلف قرار می‌دهد تا کاربران نیز از آنها استفاده کنند.

مسئولان مایکروسافت در طول هفته‌های گذشته بارها اعلام کرده‌اند که به‌زودی راه حلی جدی و قطعی برای این موضوع پیدا خواهند کرد ولی هنوز زمان دقیقی برای این کار اعلام نکرده‌اند.

بسیاری از فروشندگان فیلم و موسیقی به‌صورت آنلاین پس از بروز این مشکل دچار سردرگمی گشته و نمی‌دانند چگونه با آن رفتار کنند.

پیش از این هرگز مشکل در این حد نمایان نشده بود و هیچ هکری نیز با این قدرت پیدا نشده بود که بتواند چند هفته مایکروسافت و متخصصانش را گیج و مبهوت نگهدارد.

کد خبر 4420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز