یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: طبق اظهارات یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت، نسخه بتاسرویس Office Live در 15نوامبر عرضه خواهد شد و نهایتا موقعیتی را برای خرید تبلیغات از گوگل و دیگر شرکت‌ها برای شرکت‌های تجاری کوچک فراهم می‌سازد.

Office Live یک سرویس مبتنی بر وب مایکروسافت است که به هدف ارائه وب‌سایت به شرکت‌های تجاری کوچک و تهیه قابلیت‌های CRM یا Customer Relationship Management و حسابداری، تشریک مساعی کارکنان و مدیریت ابتدایی طراحی شده است. در ضمن این سرویس، در نسخه بتا در کشورهایی مثل فرانسه، آلمان، ژاپن و انگلستان نیز در همان تاریخ 15نوامبر در دسترس قرار خواهد داشت.

همچنین مایکروسافت در همین تاریخ، نسخه بتایی از یک سرویس جدید به نام Office Live adManager را نیز معرفی خواهد کرد.

به گفته باریس سیتنوک- مدیر بخش مدیریت محصول Office Live- این سرویس جدید، امکان خرید تبلیغات آن‌لاین برای خواص Windows Live Search و msn.com مایکروسافت را برای کاربران فراهم می‌سازد. در 6ماه آینده، شرکت قصد دارد امکان خرید تبلیغات برای موتورهای جست‌وجو از گوگل، یاهو، Ask.com و Local.com را نیز در اختیار کاربران قراردهد.

ستینوک می‌گوید: شرکت‌های تجارتی کوچک تمایل دارند بتوانند در هر کجا که خواستند، بازاریابی و فروش را انجام دهند. برای آنها سخت است که دریابند موتورهای جست‌وجوی مختلف تا چه حد متفاوت کار می‌کنند. اگر ما بتوانیم اینها را در یک محل جمع کنیم، آنها می‌توانند مقایسه قیمت و نتایج را به صورت بلادرنگ داشته باشند و متوجه شوند کدام موتور جست‌وجو، بیشترین ترافیک را برای آنها ارسال می‌کند.

البته مایکروسافت امیدوار است Office Live adManager درآمد تبلیغات آن‌لاین برای این شرکت داشته باشد. ما قصد داریم بسیار مصمم و موفق باشیم.کریس لیدل- مدیر ارشد مالی مایکروسافت- می‌گوید: تاکنون درآمد تبلیغات آن‌لاین از زمان معرفی adCenter در ایالات متحده در ماه مه، چندان بالا نبوده اما به‌تدریج پیشرفت‌هایی در این حوزه دیده می‌شود. من واقعا نمی‌دانم که شرکت از چه معیارهایی برای این پیشرفت استفاده می‌کند.

Office Live در سه نسخه عرضه خواهد شد؛ Office Live Basics که یک نسخه مجزا و رایگان است، Office Live Essentials که هزینه آن 95/19دلار در ماه بوده و می‌تواند تا 10کاربر را پشتیبانی کند و Office Live premium که 95/39دلار در ماه هزینه داشته و تا 20کاربر را پشتیبانی می‌کند.

هر سه نسخه دارای adManager و سرویس جدید دیگری با عنوان Office Live Business Contact Manager یک سرویس CRM است.تغییر دیگر برای نسخه کامل Office Live یک ابزار طراحی وب‌سایت ساده‌شده می‌باشد.

ابزار جدید، آوردن HTML سفارشی به وب‌سایت‌های کاربران را برایشان ساده‌تر خواهد نمود؛ این چیزی بوده که کاربران نسخه بتا تقاضا کرده بودند.

تاکنون بیش از 160000 شرکت تجاری، Office Live را آزمایش کرده‌اند.مایکروسافت طراحی سرویس‌های Live خود را در نوامبر سال2005 و تحت نظر Ray ozzie معمار ارشد نرم‌افزار شرکت آغاز کرد.

کد خبر 7401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز