جمعه ۱۲ آبان ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین- سید محمد تقی رسولی : شرکت مایکروسافت امروز جمعه سوم نوامبر (12 آبان) در سایت خبری خود اعلام کرد نسخه تجاری ویندوز ویستا را 30 نوامبر ( 27 روز دیگر ) ارائه خواهد کرد.

به اینترتیب پس از تعویق‌های پیاپی بالاخره انتظار کاربران به سر خواهد رسید تا سیستم عامل جدید این غول نرم‌افزاری جهان را مورد استفاده قرار دهند.

در واقع از سال 2001 تا کنون این اولین سیستم عامل مایکروسافت محسوب می‌شود که پس از ویندوز XP‌ تهیه شده است.


سیستم‌عامل ویندوز سرور 2003 در این فاصله به بازار ارائه شده است ولی چون استفاده عمومی ندارد و صرفا به عنوان سرور استفاده می‌شود، در این مقوله نمی‌گنجد و سایر آنها نیز فقط برای ارتقاء و رفع اشکالات سیستم‌ عامل‌های موجود بوده است.
قرار است مایکروسافت در روز 30 نوامبر علاوه بر ویندوز ویستا، Office 2007 را نیز ارائه کند که شامل نرم‌افزارهای Word 2007‌، Excel 2007  و Exchange Server 2007 است.

البته نسخه‌های ویندوز و Office ‌ که در 30 نوامبر ارائه می‌شوند، نسخه تجاری بوده و با سفارش قبلی مشتریان تهیه شده است و نسخه‌های عمومی آن در ژانویه 2007 به بازار خواهد آمد. البته باید تا ژانویه منتظر ماند و نتیجه کار را دید زیرا مایکروسافت تاکنون به دلیل مشکلات فنی، بارها این زمان را به تعویق انداخته است.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 7176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز