شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

شرکت مایکروسافت به منظور سازگار کردن نرم‌افزارهای تولیدی بنیاد موزیلا با سیستم‌عامل جدید ویندوز ویستا، به شکل رسمی از بنیاد موزیلا دعوت به همکاری کرده‌است.

به گزارش سایت اینترنتی نیوزفکتور، سم رمجی سرپرست بخش نرم‌افزارهای دارای کد باز مایکروسافت از مسئولان بنیاد موزیلا، سازنده مروگر اینترنتی فایرفاکس و نرم‌افزار مدیریت ایمیل ثاندربرد، دعوت به همکاری کرده تا از سازگاری کامل این دو محصول با سیستم‌عامل جدید ویندوز ویستا اطمینان حاصل شود.

بنیاد موزیلا که در سالهای اخیر موفق شده با مرورگر دارای کد باز فایرفاکس خود بخش بزرگی از کاربران مرورگر اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت را به سوی خود جلب کند، همواره رقیب سرسخت مایکروسافت محسوب شده و ارسال این دعوتنامه از سوی مایکروسافت برای مسوولان موزیلا، نشان‌دهنده تغییر سیاستهای مایکروسافت در برخورد با نرم‌افزارهای رقیب دارای کد باز است.

به گفته کارشناسان، هم‌اکنون دوران سلطه کامل مایکروسافت بر بازار نرم‌افزاری جهان به پایان رسیده و بسیاری از کاربران از سیستم‌عاملهایی نظیر لینوکس، یونیکس، و مک او اس اکس به جای ویندوز استفاده کرده و به علاوه بسیاری نرم‌افزارهای دارای کد باز همانند فایرفاکس محبوبیت فراوانی در میان کاربران پیدا کرده‌اند و به همین علت مایکروسافت چاره‌ای جز همکاری با تولیدکنندگان این نرم‌افزارهای دارای کد باز نمی‌بیند.

آخرین آمارهای موجود نشان می‌دهد هم‌اکنون حدود ‪ ۱۳‬درصد از کاربران اینترنت در جهان از مرورگر فایرفاکس برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنند و این درحالی است که سهم بازار مرورگر اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت که زمانی بیش از ‪ ۹۰‬درصد کاربران اینترنت از آن استفاده می‌کردند هم‌اکنون به کمتر از ‪ ۸۰‬درصد در جهان کاهش یافته‌است.

بنیاد موزیلا هنوز به دعوت همکاری ارسال شده از سوی مایکروسافت پاسخ نداده‌است.

کد خبر 2830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز