دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: شرکت مایکروسافت مرورگر «اینترنت اکسپلورر» خود را به فیلترهای جدید مبارزه حملات اینترنتی از نوع «فیشینگ» مجهز می‌کند.

به گزارش سایت اینترنتی «پی‌سی‌ورلد»، «فیشینگ» به طور کلی به حملاتی گفته می‌شود که در آن هکرها وب سایتهایی را با ظاهری کاملا مشابه وب سایتهای شناخته شده، مثلا وب سایت «یاهو میل»، طراحی کرده و با نمایش این وب سایتهای جعلی، کاربران را فریب داده و اسم‌رمز و کلمه عبور تایپ شده توسط کاربران را ثبت کرده و می‌ربایند.

شرکت مایکروسافت از این پس از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط شرکت «دیجیتال ریزالو» در جورجیا برای فیلتر کردن وب سایتهای جعلی که کاربران نادانسته با مرورگر «اینترنت اکسپلورر» از آنها بازدید می‌کنند، استفاده خواهد کرد. نسخه‌های جدید نگارش فعلی(ششم) مرورگر «اینترنت اکسپلورر» و همچنین نگارش هفتم از این مرورگر که به همراه سیستم‌عامل جدید «ویندوز ویستا» عرضه خواهد شد، به فیلتر ضد «فیشینگ» جدید مایکروسافت مجهز خواهند بود.

شرکت «دیجیتال ریزالور» با استفاده از نرم‌افزارهای خاص خود فهرست بلند بالا و کاملی از وب سایتهای مورد اطمینان در اینترنت جمع‌آوری کرده و مدام این فهرست را به روز می‌کند که «مایکروسافت» در فن‌آوری جدید فیلترینگ مورد استفاده در «اینترنت اکسپلورر» از همین فهرست برای تعیین قابل اطمینان بودن وب‌سایتهایی که کاربران قصد بازدید از آنها را دارند، استفاده خواهد کرد.

در این فهرست برای تعیین مورد اطمینان بودن هر وب سایت،  ۳۹مشخصه مربوط بدان سایت از جمله آدرس «آی‌پی»، «دامین» و شرکت میزبان وب سایت، بررسی می‌شوند.

به طور مثال هنگامی که کاربر قصد بازدید از وب سایت یک بانک را دارد، فن‌آوری فیلترینگ جدید مایکروسافت بررسی می‌کند که آیا مشخصات آن وب سایت با فهرست وب سایتهای غیرجعلی و مورد اطمینان یاد شده تطابق دارد یا خیر که اگر این چنین نباشد، پیغام هشداری برای کاربر به نمایش درآمده و با یادآوری احتمال جعلی بودن وب سایت، از او خواسته می‌شود که پنجره مربوط بدان سایت را ببندد.

کد خبر 3898

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز