سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هکرها به زودی می‌توانند دکمه‌هایی را که روی صفحه کلید خود فشار می‌دهیداز راه‌دور ردیابی کنند.

محققان مرکز فدرال پلی‌تکنیک لوزان در سوئیس با ردیابی سیگنال‌های پورت PS/2 صفحه کلید‌ها توانستند تا حدود 20 متر اطلاعات دکمه‌های صفحه کلید را ردیابی کنند.

در حال حاضر محققان این مرکز 4 روش برای ردیابی سیگنال‌ها و مرتب کردن اطلاعات صفحه کلیدها پیدا کرده‌اند.

دو دانشجوی دکترای مرکز پلی‌تکنیک لوزان با تست 11 کیبورد مختلف از جمله کیبورد‌های PS/2 ، USB‌ و  صفحه کلید‌های لپ‌تاپ  توانستند تا فاصله 20متری سیگنال‌ها را ردیابی کنند.در ویدئویی که این مرکز منتشر کرده‌است این دو محقق با استفاده از آنتن‌های بزرگی به ردیابی سیگنال‌های صفحه کلید در فواصل مختلف مشغول هستند.

ولی به بیان این دو محقق، در آینده قابلیت ردیابی آن‌ها بیشتر می‌شود و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته تر می‌توانند در فواصل بیشتر نیز اینکار را انجام دهند. فعالیت این دو نفر توجه مراکز امنیت دیجیتال زیادی را به خود جلب کرده‌است.

در این ویدئو آن‌ها از لپ‌تاپی که با باتری کار می‌کند، استفاده می‌کنند تا احتمال تداخل سیگنال‌ها با هم را کاهش دهند. نتایج این تحقیق به زودی در ژورنال‌های علمی منتشر می‌شود.

در گذشته تلاش‌های دیگری نیز در این زمینه صورت گرفته بود. از جمله مطالعه‌ای که در دانشگاه کمبریج انجام شد و طی آن محققان به ردیابی اطلاعات از طریق شناخت سیگنال‌های گسیل شده پرداختند

کد خبر 66860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز