سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش چین با موفقیت به شبکه کامپیوتری وزارت دفاع آمریکا نفوذ کرده، فایننشیال تایمز این خبر را مخابره کرده است.

به گزارش فراس‌پرس این نفوذ کامپیوتری باعث ایجاد نگرانی‌های بسیار زیادی در وزارت دفاع آمریکا شده و کارآمدی شبکه‌های کامپیوتری این نهاد حیاتی آمریکا را زیر سوال برده است.

این حمله کامپیوتری در ماه ژوئن و پس از ماه‌ها تلاش ارتش چین روی داده است.فایننشیال تایمز این خبر را به نقل از مقامات ناشناس فعلی و پیشین ارتش آمریکا چاپ کرده است.

در حالی که پنتاگون از اعلام  هویت کسی که حمله را انجام داده است طفره می‌رود مقامات ناشناس گفته‌اند که ارتش آزادی‌بخش خلق چین این حمله را انجام داده است. بر اثر این حمله شبکه‌های کامپیوتری دفتر رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا به یک باره خاموش شد.

یکی از مقامات ناشناسی که در مورد این گزارش به فایننشیال تایمز اطلاعات داده در این باره گفته است: ارتش آ‍زادی‌بخش خلق چین نشان داده است که توانایی انجام حملات و ناکارآمد کردن سیستم‌های کامپیوتری ما را دارد

یک مقام ارشد آمریکایی در همین زمینه گفته است که پنتاگون منشا اصلی این حمله را دقیقا شناسایی کرده است.

روزنامه انگلیسی در این باره نوشته است که ارتش‌های چین و آمریکا هر دو به شدت در تلاش بودند که به سیستم‌های کامپیوتری طرف مقابل نفوذ کنند.

مقامات ارتش چین در مورد این گزارش هیچ واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

در هفته گذشته و حین دیدار صدر اعظم آلمان و نخست وزیر چین [بیشتر] گزارش‌هایی هم در مورد نفوذ کامپیوتری چینی‌ها به دولت آلمان گزارش شده بود.

 هفته‌نامه اشپیگل در این مورد گفته بود که وزارت امورخارجه و دولت آلمان نشانه‌هایی از جاسوسی کامپیوتری چینی‌ها در دفتر کار خانم مرکل صدراعظم آلمان پیدا کرده‌اند.

کد خبر 30559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز