یکشنبه ۳ تیر ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد 1500 کامپیوتر موجود در سایت این وزارتخانه به دلیل حمله اینترنتی از حالت آنلاین خارج و تا زمان رفع اشکال آفلاین خواهند بود

وزارت دفاع آمریکا با اعلام این خبر افزود که تمامی کامپیوترها به زودی به حالت اولیه خود بازگشته و به کار خود ادامه خواهند داد ولی از بیان جزئیات این حمله اینترنتی و خسارت‌های احتمالی و ... خودداری کرد. او همچنین افزود که کارمندانی که کامپیوترشان مورد حمله مستقیم قرار گرفته برای انجام کارهای روزانه از دستگاه‌های بلک‌بری خود استفاده می‌کنند.
این حمله که چهارشنبه گذشته صورت گرفته، تاکنون ادامه دارد و متخصصان پنتاگون در حال برطرف کردن آن هستند. سیستم ضد ویروس و فایروال پنتاگون، پس از تشخیص این حمله، به کاربران هشدار داده و تمامی کاربران برای جلوگیری از سرقت اطلاعات یا خرابی‌های احتمالی، کامپیوترهای خود را خاموش کرده‌اند.
پنتاگون یکی از ارگان‌هایی است که همواره مورد توجه هکرها قرار داشته و مورد حمله‌های اینترنتی قرار می‌گیرد به همین دلیل مسئولان امنیت شبکه این ارگان، در مواقع حمله‌های معمولی بدون قطع کردن کامپیوترها، به کار خود ادامه می‌دهند و تنها در مواردی که تعداد حمله‌ها بیش از حد معین باشد، کل سیستم‌ها را به صورت آفلاین درآورده و به رفع مشکلات می‌پردازند. چهارشنبه بیش از 150 مورد حمله گزارش شده که مسئولان را مجبور به قطع کلیه سیستم‌ها کرده است.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 24898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز