جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوت‌بوک اپل در مسابقه هک سه‌گانه‌ای که بین نوت‌بوک‌های ویندوز، لینوکس و اپل برگزار شد اولین دستگاهی بود که در عرض دو دقیقه هک شد.

به گزارش ایتنا این رقابت که در جریان کنفرانس امنیتی CanSecWest و در ونکوور جریان داشت با پیروزی چارلی میلر پایان یافت. چارلی میلر که یک متخصص امنیتی است در مسابقه سال گذشته نیز موفق شد با هک کردن iPhone مقام اول را بخود اختصاص دهد.[آشنایی با هکرها و کراکرها]

میلر علاوه بر جایزه 10هزار دلاری که توسط برگزارکنندگان مراسم تعیین شده بود دستگاه MacBook Air را که هک کرده بود نیز با خود برد.

تا به حال هیچ یک از شرکت‌کنندگان موفق نشده بودند در روز اول مسابقه به هیچکدام از دستگاه‌ها از طریق شبکه نفوذ کنند.

اما زمانی که برگزارکنندگان اجازه دادند اپراتورهای انسانی مستقیما از پشت سه دستگاه به وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا کرده و ایمیل‌ها را باز کنند میلر موفق شد.

کدهای نفوذ میلر بر روی وب‌سایتی قرار داشت که با دسترسی به آن Mac در دو دقیقه سقوط کرد.

از آنجا که او تنها اجازه داشت از نرم‌افزارهای نصب شده بر روی دستگاه استفاده کند متخصصین عقیده دارند نقطه ضعفی که میلر با استفاده از آن دستگاه را هک کرد در داخل مرورگر Safari نهفته است.

البته میلر و دیگران قبلاً موافقتنامه‌ای را امضاء کرده بودند که بر اساس آن کدها و روش نفوذ نمی‌بایست تا پیش از اطلاع رسمی شرکت‌های ذینفع به صورت عمومی انتشار یابند.

کد خبر 47608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز