شیرین نجوان: اگر شما هم با یک خودکار، روبه روی دفترچه‌ای از آگهی‌های تبلیغاتی نشسته اید تا دایره‌ای بزرگ، دور یکی از آنها بکشید، آگهی های متعدد شغل تضمینی 100درصد؛ کار با اینترنت نظرتان را جلب کند.

فکر می کنید که خب قرار است به عنوان کاربر اینترنت در ازای چه کاری پول بگیرید؛ آیا فقط مطلبی را جست وجو کنید، ترجمه کنید، ای میل بزنید یا...؟

همه این سوال ها با یک تماس تلفنی از بین می رود و کسی از پشت خط به شما می گوید: ما به شما سایت هایی را معرفی می کنیم. شما از آنها بازدید می کنید و در ازایش، پول می گیرید. اگر سه،چهار ساعت در طول روز وقت بگذارید، حدود 200 -150هزارتومان درآمد خواهید داشت. اگر مایلید آدرس را بنویسید...

با دنبال کردن آدرس، اغلب به یک کافی نت می رسید؛ چند اتاق کنار هم، پر از رایانه های متعدد و میزی که منشی پشت آن نشسته تا دقایق صرف شده برای استفاده از اینترنت را به ریال محاسبه کند. اینجا اتفاق دیگری هم در جریان است و شما به خاطر آن تا اینجا آمده اید. بنابراین باید منتظر بمانید؛ شاید نیم ساعت و شاید هم بیشتر چرا که افراد متعددی مثل شما مجذوب آگهی شغل تضمینی 100درصد شده اند!

در این فاصله می توانید از گوش هایتان کمک بگیرید تا بخشی از قضیه برایتان روشن شود چرا که معمولا در کلاسی پر از جوان های کم سن  و سال باز است و معلمی با صدای بلند چیزهایی را به آنها می گوید یا پای تخته می نویسد: شما باید یک ای میل در این قسمت باز کنید، آدرس را به صورت مخفف بنویسید و بعد در بانک الکترونیک، حساب باز کنید. مواظب باشید که... .

بالاخره نوبت به شما می رسد و وارد اتاقی می شوید که در آن، فردی به عنوان مدیر، پشت میزی عظیم الجثه نشسته است. او هم از حرف هایی که پشت تلفن شنیده اید، شروع می کند: پورسانت هایی که شما در ازای بازدید از سایت های تبلیغاتی خارجی می گیرید، متفاوت است اما در مجموع - اگر وقت بگذارید - حقوق چشمگیری خواهد بود؛ منتها باید قبل از شروع کار در کلاس های آموزشی ما با شهریه 30هزارتومان شرکت کنید.

بعد از آن، ما سایت های مهمی را به شما معرفی می کنیم و تا یک سال، تمامی خدمات لازم را ارائه و کمک تان می کنیم.

در این لحظه شاید به فکر فرو روید و بگویید: 4-3 ساعت از وقتم را بگذارم تا فقط از سایتی بازدید کنم؟! آخر که چه؟ چرا؟ اما مدیر، خیلی زود ذهن تان را می خواند و اضافه می کند که سایت های شرکت های تبلیغاتی، نیاز به اعتبار دارند و این اعتبار را از طریق بازدیدکننده ها به دست می آورند. به همین دلیل، خودشان با پرداخت پورسانت، سعی دارند که به نوعی معتبر شوند.

بعد از این، حتما دلتان به حال خودتان می سوزد که چرا باید برای چنین کار بی حاصلی وقت بگذارید و قطعا حرف های مدیر، دلسوزی تان را بیشتر می کند، چرا که او معتقد است: چنین کارهایی در کشورهایی با اقتصاد ضعیف و درآمدهای پایین جریان دارد.

به عنوان مثال، زنان هندی که به کامپیوتر دسترسی دارند، به راحتی در ایام فراغت، به طور متوسط، ماهی 300دلار درآمد کسب می کنند وگرنه در کشورهای اروپایی که درآمد ماهانه  بالاست، کسی برای چنین کاری وقت نمی گذارد؛ وقت آنها ارزش خیلی بیشتری دارد!

حالا دیگر علاوه بر دلسوزی، می توانید دلگیر هم بشوید از اینکه چرا فکر می کنیم وقت ما آنقدر بی ارزش است که صرف کردن آن برای بازدید از چند سایت خارجی و گرفتن پورسانت، اتفاقی بی عیب ونقص است.

با همه این اوصاف، شاید در نهایت به اعتبار شرکت شک کنید و اینکه اصلا چه سودی نصیب آنها خواهد شد اما باز هم مدیر، خیال تان را راحت می کند و می گوید: شرکت ما به ثبت رسیده است و ما در ازای برگزاری کلاس ها و دریافت شهریه و تبدیل کردن دلارهایتان، سود می بریم؛ به این صورت که شما پورسانت هایتان را به دلار می گیرید. ما مبلغ را با قیمت پایین تر از دلار روز از شما خریداری می کنیم و از این مابه التفاوت سود می بریم!

کد خبر 4916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز