پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۴:۲۹
۰ نفر

همشهری انلاین: آیفون در حال فتح کردن بازار آسیا، جایگاه قوی‌ترین رقبایش است. فروش آیفون در آسیا در نسبت به سال قبل چهار برابر شده است و تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند افزایش درآمد شرکت اپل در فصل بعدی هم ادامه یابد.

به گزارش آسوشیتدپرس اپل همچنین اعلام کرد فروش آی‌پد در سراسر جهان تقریبا به یک فصل قبل دو برابر شده است که نشانه پشت سر گذاشتن مشکلات ابتدایی در روند تولید آن است.

قیمت سهام اپل به دنبال اعلام این نتایج 5 درصد افزایش یافت.

سود خالص اپل در سه ماه سوم سال مالی که در ماه ژوئن پایان یافت، 7.31 میلیارد دلار، یا 7.70 دلار به ازای هر سهم بود. این میزان بیش از دوبرابر درآمد سال قبل، 3.25 میلیار دلار یا 3.51 دلار به ازای هر سهم بود.

تحلیل‌گران بازار انتظار دارند میزان درآمد اپل تا پایان سال مالی جاری به 5.82 دلار به ازای هر سهم برسد.

درآمد اپل در این مدت 28.6 میلیارد دلار بوده است که افزایشی 82 درصدی را نسبت به درآمد 15.7 میلیارد دلاری سال قبل نشان می‌دهد. تحلیل گران انتظار دارند تا پایان سال مالی درآمد شرکت به 24.8 میلیارد دلار برسد.

افزایش درآمد اپل ناشی از فروش 20.3 میلیون آیفون است که میلیون‌ها دستگاه بیشتر از حد انتظار بود. رواج آیفون در آسیا، به خصوص در چین، به این افزایش فروش کمک کرده است و در نتیجه اپل شمار فزاینده شرکت‌های کاریر را که این تلفن همراه را می‌فروشند، حفظ کرده است.

گزارش منتشرشده اپل نشان می‌دهد که برای اولین بار برای یک فصل کامل آیفون بوسیله شرکت وریزون وایرلس، بزرگترین شرکت کاریر آمریکا به فروش رسیده است.. پیش از این تنها شرکت AT&T آیفون را در آمریکا به فروش می‌رساند.

اپل معمولا مدل جدیدش را در ابتدای ماه ژوئیه هر سال به بازار می‌فرستد. امسال چنین اتفاقی رخ نداد، و تحلیل‌گران انتظار دارند که مدل جدید آیفون در ماه سپتامبر (شهریور) عرضه شود.

کد خبر 140885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز