چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت RIM در رقابت خود در بازار گوشی‌های همراه هوشمند، موبایلی با صفحه نمایش لمسی عرضه خواهد کرد

RIM-blackberry-torch2

به گزارش بی‌بی‌سی، این گوشی بلک‌بری جدید Torch نام دارد و دارای سیستم عاملی جدید است که قابلیت‌های بسیار بالاتری نسبت به نسخه‌های قدیمی سیستم عامل بلک‌بری دارد.

Torch 9800 دارای صفحه نمایش لمسی و یک صفحه کلید QWERTY است که از زیر صفحه نمایش باز می‌شود. این گوشی یک حافظه 4 گیگابایتی و دوربین عکس‌برداری 5 مگاپیکسلی دارد و مودم Wi-Fi آن نیز از سری n است.

این گوشی مانند تمام گوشی‌های هوشمند دیگر برپایه شبکه‌های اجتماعی توسعه یافته و نرم‌افزارهای کار با شبکه‌های اجتماعی معروف برروی آن از پیش نصب شده‌اند.

گوشی جدید بلک‌بری

گوشی‌های بلک‌بری تولید شرکت RIM (Research in Motion) 20 درصد بازار گوشی‌های هوشمند را در دست دارد و به ترتیب از اپل با 13 درصد سهم بازار و گوشی‌های اندروید با 17 درصد سهم بازار جلوتر است.[وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند تا پایان سه ماهه دوم 2010]

تحلیل‌گران معتقدند مرورگرهای وب گوشی‌های بلک‌بری نقطه قوت این گوشی‌ها هستند و اکنون نیز گوشی جدید به HTML5‌ مجهز شده است.

در یک هفته گذشته شرکت RIM در کانون اخبار خاورمیانه بوده‌است چرا که امارات عربی متحده و عربستان سعودی اعلام کرده‌اند به زودی سرویس‌های گوشی‌های ساخت این شرکت را مسدود می‌کنند. این دو کشور دلیل این تصمیم را عدم دسترسی آن‌ها به اطلاعات کاربران است زیرا سرور‌های ارتباطی RIM در آمریکا و کانادا قرار دارد و دسترسی و مانیتورینگ آن‌ها غیر ممکن می‌باشد و همین امر برضد امنیت ملی این دو کشور است.[سرویس‌های بلک‌بری در امارات مسدود می‌شود]

کد خبر 113067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز