دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بعد از تمام مشکلاتی که برای گوشی‌های بلک‌بری در امارات متحده عربی و عربستان سعود به وجود آمد، اکنون لبنان از شرکت RIM درخواست کرده‌است نرم‌افزاری برای دسترسی به اطلاعات مبادله شده توسط کاربران این گوشی‌ها در اختیارش قرار دهد

middle east blackberry crackdown

 

به گزارش رویترز، این خبر را وزیر مخابرات لبنان اعلام کرده‌است. سرور‌های گوشی‌های بلک‌بری بسیار ایمن هستند و اطلاعات مبادله شده با الگوریتم‌های خاصی کدگذاری می‌شوند و دسترسی به آن‌ها فقط توسط شرکت RIM امکان پذیراست. ولی اکنون کشورهای عربی می‌گویند این شرکت باید برای حفظ امنیت ملی آن‌ها اطلاعاتی که به سرور‌های این شرکت در آمریکا و کانادا منتقل می‌شود را در اختیارشان قرار دهد.

 گفته می‌شود نگرانی‌ها در کشورهای عربی از آنجا به وجود آمده که گمان می‌رود گروه‌های تروریستی و جاسوسان خارجی از این گوشی‌های برای تبادل اطلاعات استفاده می‌کنند.

لبنان درخواست خود از شرکت کانادایی RIM را زمانی اعلام کرد که سه کارمند شرکت‌های مخابراتی Alfa و Ogero در این کشور به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر شده‌اند.

هفته پیش امارات متحده عربی و عربستان سعودی اعلام کرده‌بودند طریقه ارسال اطلاعات کاربران گوشی‌های بلک‌بری امنیت اجتماعی و ملی این کشورها را به خطر می‌اندازند و قصد دارند به زودی خدمات ایمیل و چت این گوشی‌ها را مسدود کنند.[سرویس‌های بلک‌بری در امارات مسدود می‌شود]

 

کد خبر 113451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز