چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت تایوانی HTC در گزارش درآمدهای خود در سه ماهه دوم خبر از 33 درصد رشد سود نسبت به دوره مشابه سال گذشته داده‌است

به گزارش شبکه نیوزفکتور، HTC که از موفق‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های همراه هوشمند است، در این دوره شاهد 268 میلیون دلار سود بوده که این میزان بیشترین سود در تاریخ این شرکت می‌باشد.

HTC هم‌اکنون به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل ویندوز موبایل و اندروید است ولی تحلیل‌گران معتقدند علت اصلی افزایش سود این شرکت، بهره‌گیری بیشتر آن از سیستم عامل اندروید محصول گوگل است.

گزارش سه ماهه HTC نشان می‌دهد که تنها در ماه آوریل امسال 4.5 میلیون گوشی به فروش رسیده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال 20 میلیون گوشی تولید این شرکت به فروش برسد. این در حالی است که تعداد گوشی‌های فروخته شده HTC در سال گذشته 12 میلیون بوده‌است.

اکنون HTC بزرگترین شرکت تولید کننده گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید است. این شرکت همچنین میزبان اولین گوشی رسمی گوگل به نام Nexus One بود و علاوه بر آن گوشی‌های موفقی مانند Droid Incredible تحت شبکه Verizon، EVO 4G تحت شبکه Sprint، Aria تحت شبکه AT&T را نیز به بازار عرضه کرده‌است.

کد خبر 111179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز