یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج بررسی های یک موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد که گوگل با یک سلطه شگفت انگیز بیش از 98 درصد از جستجوهای انجام شده از طریق اینترنت موبایل را به خود اختصاص داده است

رشد جستجو گر گوگل

تازه‌ترین اطلاعات جهانی جمع آوری شده توسط موسسه "استیتکانتر" نشان می‌دهد که در بازار اینترنت، گوگل 57/90 درصد از تمام جستجوها را انجام می‌دهد که این رقم برای موتور جستجوی یاهو تنها 91/3 درصد و برای موتور بینگ مایکروسافت 74/3 درصد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، زمانی که از اینترنت موبایل (اینترنت ارائه شده بر روی تلفن‌های همراه هوشمند) صحبت می‌شود سهم هریک از موتورهای جستجوی یاهو و بینگ تنها یک درصد است و در این بازار گوگل توانسته است بیش از 98 درصد از تمام جستجوها را به خود اختصاص دهد.

به نظر می‌رسد که یاهو و مایکروسافت علیرغم تلاشهایی که برای توسعه جستجوگرهای خود بر روی وب انجام می‌دهند نتوانسته‌اند در عرصه اینترنت بر روی تلفن‌های همراه به پیشرفتی دست یابند.
این درحالی است که بنابر اظهارات گذشته اریک اشمیت، مدیر اجرایی شرکت گوگل، آینده اینترنت در دست موبایل بوده و بنابراین مهمترین استراتژی شرکت مانتین ویوو فتح این بازار است.

سال گذشته سهم بزرگ‌ترین جستجوگر دنیا در جستجوهای موبایل 58/95 درصد بود که امسال این رقم را به 29/98 درصد رسانده است.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که رشد روز افزون استفاده از سیستم عامل آندروئید گوگل می‌تواند این رقم را در کوتاه مدت به 99 درصد برساند.

کد خبر 112795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز