یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج تازه‌ترین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در ماه می، کروم به همان میزان در بازار مرورگرها رشد داشته که از محبوبیت اینترنت اکسپلورر کم شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه StatCounter با تحقیق در بازار مرورگرها در آمریکا و اروپا نشان داد که گوگل کروم از 02/7 ماه آوریل در ماه می 05/7 درصد از بازار جهانی مرورگرها را در اختیار داشته است.

این در حالی است که اینترنت اکسپلورر مایکروسافت که در پایان ماه آوریل 60 درصد از بازار را در اختیار داشت با از دست داد 3/0 درصد به 7/59 درصد از بازار رسید.

در این میان، اینترنت اکسپلورر 8 بیش از 25 درصد، نسخه 7 این مرورگر 12 درصد و نسخه 6 آن 17 درصد از این بازار را در دست دارند.

در شرایطی که اینترنت اکسپلورر 6 به دفعات متهم به نفوذ پذیری نسبت به حملات انفورماتیکی شده است با وجود این به نظر می رسد که در بازار نسبت به نسخه 7 از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

همچنین در تحقیقات مشابهی که موسسه NetApplications انجام داده است رتبه دوم بازار مرورگرها در اختیار فایرفاکس محصول موزیلا است که با از دست دادن 2/0 درصد از محبوبیت خود توانسته 4/24 درصد از بازار را در دست داشته باشد.

این در حالی است که مرورگر سافاری محصول اپل با کسب 1/0 رشد به 8/4 درصد از این بازار رسیده است و مرورگر اپرا توانسته است 4/2 درصد را به دست آورد.

براساس گزارش macitynet، همچنین در بخش بازار سیستم عامل‌ها و ورود به اینترنت از طریق تلفنهای همراه، سیستم عامل "آی- فن" در مدت یک ماه از 3/30 درصد به 8/32 درصد رسیده است. سیستم عامل آندروئید گوگل نیز از 3/5 درصد به 2/6 درصد رسیده است.

سکوی "جاوا می" با در اختیار داشتن 40درصد از این بازار همچنان در راس کاربردی‌ترین سیستم عامل‌های موبایل است.

در رتبه دوم، سیستم عامل سیمبین نوکیا با در اختیار داشتن 14 درصد از بازار سیستم عاملهای موبایل رتبه دوم را کسب کرده است.

سیستم عامل بلک بری با 6/3 درصد در رتبه پنجم و ویندوز موبایل با 3 درصد در رتبه ششم جای گرفته اند.

کد خبر 109015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز