همشهری آنلاین: داده‌های جدید حاکی از آن است که کاهش استفاده از اینترنت اکسپلورر همچنان ادامه خواهد یافت

internet explorer

به گزارش دیجیتال ترندز داده‌هایی که شرکت "نت اپلیکیشنز" این هفته منتشر کرد نشان می‌دهد که در طول ده ماه گذشته شرکت مایکروسافت پنج درصد بازار مرورگرهای اینترنتی را از دست داده است و در مقابل مرورگر کروم شرکت گوگل حدود شش درصد سهم خود را افزایش داده است.

انتظار می‌رود شمار افرادی که از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند در حوالی اواخر ماه مه 2012 به زیر 50 درصد برسد.

یک نقطه روشن برای مایکروسافت این است که مصرف آخرین نسخه اینترنت اکسپلورر، IE9، از ماه ژوئیه تا اوت امسال دو درصد افزایش یافته است. اما استفاده از IE9 محدود به دارندگان ویندوز ویستا و ویندوز 7 است. دارندگان ویندوز XP تا هنگام ارتقای سیستم‌شان تنها می‌توانند از اینترنت اکسپلور 8 استفاده کنند.

اینترنت اکسپلورر 8 که با همه سیستم‌های عامل کار می‌کند، در حال حاضر رایج‌ترین مرورگر مورد استفاده است و 30 درصد بازار را در دست دارد.

مرورگر کروم 13 شرکت گوگل دومین رده را با 11 درصد بازار در دست دارد، و مرورگر قدیمی اینترنت اکسپلورر 6 سومین رده را با 10 درصد بازار به خود اختصاص داده است. این نسخه اینترنت اکسپلورر اغلب بوسیله طراحان و توسعه‌دهندگان وب مورد سرزنش قرار می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد که هنوز استفاده‌کنندگان خود را حفظ کرده است و در فاصله ماه‌های ژوئن تا اوت مصرف آن کاهش نیافته است.

به نظر می‌رسد که توانایی ارتقا یافتن خودبه‌خودی و بی‌سروصدای کروم گوگل بدون اینکه مزاحمتی برای کاربر ایجاد کند، به گوگل کمک کرده است که تا مصرف‌کنندگانش را در حال استفاده از آخرین نسخه این مرورگر نگاه دارد.

مرورگر فایرفاکس شرکت موزیلا در طول 10 ماه گذشته نسبت راکد باقی مانده است، اما تنها یک درصد بازار مرورگرها را از دست داده است.

موزیلا نیز اخیرا به چرخه ارتقای مشابه کروم گوگل روی آورده است، چرا که به نظر می‌رسد عدم توانایی در روزآمدکردن سریع این مرورگر باعث عقب ماندن آن در برابر کروم شده بود.

به نظر می‌رسد مرورگر سافاری شرکت اپل به تدریج در حال محو شدن از بازار باشد. سهم اوپرا هم از 2.42 درصد در سپتامبر 2010 به 1.68 درصد در اوت 2011 نزول کرده است.

کد خبر 144760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز