سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت تازه‌ترین نسخه اینترنت اکسپلورر را منتشر کرد تا با مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم مقابله کند.

ie9

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک صدای پرطنین در سالن کنسرت Limits Live در شهر آستین در ایالت تگزاس آمریکا که در آن مراسم افتتاح برگزار می‌شد، دوشنبه 14 مارس ساعت 11 بعدازظهر به وقت محلی (ساعت 0400 به وقت گرینیچ) خطاب به جمعیتی هلهله‌کننده گفت: "اینترنت اکسپلورر (IE9) هم اکنون در سراسر جهان منتشر شد."

IE9 به 30 زبان متفاوت در آدرس beautyoftheweb.com در دسترس قرار گرفته است.

معاون رئیس شرکت مایکروسافت، دین هاکاموویچ، ساعت پیش از انتشار این نرم‌افزار در یک کنفرانس خبری در جشنواره تکنولوژی تعاملی "جنوب از جنوب غربی" در شهر آستین گفت: "چیزها در شرف تغییر هستند."

او افزود: "ما رویه کاملا متفاوتی را برگزیده‌ایم. امروز روز واقعا خوبی برای وب است."

IE9 برای استفاده حداکثر از امکانات آخرین سیستم عامل ویندوز، ویندوز 7 و نیز استفاده از تراشه‌های پردازش گرافیکی که می‌توانند ویدئوها، بازی‌ها و گرافیک‌ها را تقویت کنند،‌ساخته شده است.

فهرست طولانی شرکت‌های مرتبطی که وب‌سایت‌های‌شان با IE9 تطبیق داده‌اند به گفته مایکروسافت از جمله شامل شرکت‌های فیس‌بوک، توئیتر، پاندورا، هولو، و یاهو است.

هاکاموویچ گفت: "با شرکت مرتبطی کار کرده‌ایم که حدود یک میلیارد کاربر فعال دارند. همه این شرکت‌ها از IE9 استفاده کرده‌اند تا از امروز وب زیباتری بسازند."

مایکروسافت می‌خواهد با اینترنت اکسپلورر تروتمیز و متناسب خود به وب‌سایت‌های حرفه‌ای جلوه بدهد و به رقابت مرورگرهای اینترنتی فایرفاکس و گوگل پاسخ دهد.

مدیر راهبردهای وب مایکروسافت، آری بیکسهورن، یک لپ‌تاپ مک‌بوک پرو اپل را روشن کرد و آخرین نسخه فایرفاکس را برای مقایسه با اینترنت اکسپلورر به نمایش گذاشت.

در لپ‌تاپی که سیستم عامل ویندوز داشت و از IE9 استفاده می‌کرد حرکت در میان تصاویر آبشاری که ترسیم‌کننده موج‌های اصلی در یک ایستگاه رادیویی بودند به نرمی انجام می‌شد، در حالیکه مرورگر رقیب بسیار کندتر به نظر می‌رسید.

هنگامی که ارتباط با یک وب‌سایت برقرار می‌شد‌، به نظر می‌رسید که IE9 تقریبا ناپدید می‌شود تا محتوای آن وب‌سایت به جلوه دربیاید.

هاکاموویچ در یک جلسه نمایش قبل از این کنفرانس خبری گفت: "این مرورگر مانند یک صحنه عمل می‌کند و وب‌سایت‌ها ستارگان این نمایش هستند."

اینترنت اکسپلورر داخل نرم‌افزار ویندوز قرار داده شده و این سیستم عامل هسته امپراتوری نرم‌افزاری مایکروسافت باقی مانده است. این غول تکنولوژی مستقر در شهر ردموند در ایالت واشنگتن در غرب آمریکا، بیش از یک میلیارد کاربر ویندوز دارد.

وعده داده شده بود که IE9 به یک محصول پرطرفدار دیگر مایکروسافت بدل شود که با سیستم عامل ویندوز 7 و وسیله کنترل‌کننده حسگر حرکت Kinect به عنوان ضمیمه کنسول بازی ویدئویی Xbox360 در بازار به موفقیت دست یافته است.

  moreهر ثانیه‌، 7عدد ویندوز 7 فروخته می‌شود

more  سیستم بازی حرکتی ایکس‌باکس 360 پرفروش‌ترین شد

کد خبر 130542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز